A kalóriák csökkentése hoz eredményt
A tanulmány arra is kitért, hogy azok a résztvevők, akik cukorbetegségben szenvednek, a kísérlet időtartama alatt az alacsony szénhidráttartalmú diétával jobban tudták kontrollálni vércukorszintjüket.
Egy évvel később mindkét csoport megközelítően azonos súlyveszteséget mutatott: a csökkentett mennyiségű szénhidrátot fogyasztók 5-8,5 kilót, az alacsony zsiradéktartalmú diétán lévők 3-8,5 kilót adtak le. Dr. Linda Stern, a kutatás vezetője szerint ezzel bizonyíható, hogy minden diéta eredményes, ami a bevitt kalória mennyiségét csökkenti.
Vitamin-kiegészítéssel többet fogyhat
A második tanulmányban ismertetett kutatás során a Duke Egyetemen követték nyomon 120 túlsúlyos páciens diétáját, és arra jutottak, hogy azok, akik az alacsonyan tartott szénhidrátbevitel mellett vitaminokat és táplálkozás-kiegészítő szereket is szedtek, hat hónap múlva átlagosan 11 és fél kilót fogytak, míg az alacsony zsiradéktartalmú diétán lévő másik csoport tagjai mindössze alig több, mint 6 kilót.
"A jövőben nem lehet egyértelműen elutasítani a rendkívül alacsony szénhidráttartalmú diétákat" - írta Dr. Walter Willett, a Harvardi Közegészségügyi Intézet munkatársa a kutatáshoz fűzött kommentárjában. Az azonban további kutatásokat igényel még, hogyan lehet hosszú távon is biztonságosan alkalmazni ezt a fogyókúrás módszert, melyet Dr. Atkins is népszerűsít. "Elsősorban az volna a fontos, hogy a fogyni vágyók az étkezésüket tanulják meg kontrollálni, mintsem a gyors eredményt ígérő, de drasztikus módszereket alkalmazzák."
Még több a velveten
- Homokot rugdosó tévés imitált homokvihart RomániábanA román tévé stábja kiment felvenni egy homokvihart, de mire odaértek, a szél alábbhagyott.
- Radics Gigi is a médiába' akar dolgozniTalán a Megasztár 6 győztese az egyetlen, aki úgy vélte, volt vetélytársa a műsorban.
- Nicole Kidman átsejlő bimbói plusz 12 érdekesség Cannes-bólTermészetesen az érdekesség szó alatt is kebleket értünk az esetek többségében. De estélyiket is.
