horoszkóp

Norbi és Alexandra a karácsonyi háj ellen

2008.01.12. 13:15
Szilveszter után mindenki szomorúan nyugtázza, hogy az övet kijjebb kell csatolni, és őrült, vagy lassabb tempójú diétázásba kezd. Béres Alexandra szerint látványos eredményeket érhetünk el, ha meleg holmikkal takarjuk el a kényes területeket, ha sok levest és kevés édességet fogyasztunk, a rendszeres mozgásról nem is beszélve. Schobert Norbi szerint viszont az a legfontosabb, hogy először rendezzük a problémáinkat, hogy ne az evésbe fojtsuk bánatunkat. Ezután jöhet az edzés és a diéta.

A karácsony és a szilveszter az önfeledt konzumálás időszaka, ami nem csak a vásárlásra, hanem a gasztronómiai élvezetek hajszolására is érvényes. Mivel mostanra már minden visszatért a régi kerékvágásba, lassan mindenki szembesül azzal a ténnyel, hogy a nagy zabálásokat nehéz büntetlenül megúszni, egy pár kiló mindenkire felvándorol. De hogyan és miként fogjunk neki a szokásos év eleji fogyókúrának?

Béres Alexandra szerint még pont időben vagyunk ahhoz, hogy a tavasz végére, nyár elejére az összes felesleges kilótól megszabaduljunk, amit az utóbbi pár hétben, az ünnepek alatt szedtünk fel. „Ha hetente leadunk fél kilót, az havonta két kilót jelent, és így a bőrünk is szépen tud változni. Pár hét alatt nagyon látványos változást lehet elérni.”

A Nagy Fogyás trénere legelőször arra hívná fel a fogyni vágyók – különösen a hölgyek figyelmét, hogy próbáljanak melegen öltözni, ugyanis személyes tapasztalatai szerint annál, aki télen nem takarja el a derekát, hamar megjelennek a kellemetlen hurkák ezen a tájékon. „Így védekezik a szervezet. Próbáljunk meg minden olyan testrészt megvédeni, ahova nem szeretnénk plusz kilót, vagy centiket felszedni.”

Ami az étkezést illeti, Béres Alexandra azt tanácsolja, hogy fogyasszunk minél több levest. „Teltségérzést ad, és nincs benne olyan sok energia. Emellett fontos, hogy minél kevesebb egyszerű cukrot tartalmazó ételt – például csokoládét, cukorkát és cukros üdítőt – együnk, illetve igyunk, helyettük inkább az összetett szénhidrátokat részesítsük előnyben, ami például megtalálható a rizsben, a zabban, a zöldségekben és a gyümölcsökben. A tökéletes eredmény érdekében pedig érdemes hetente legalább háromszor-négyszer egy-egy órát mozogni.”

Béres Alexandra szerint nem feltétlenül kell sok pénzt költeni, ha le akarunk fogyni, főleg, ha kezdők vagyunk. Elég, ha felveszünk egy futócipőt és a szabadban sétálunk, vagy futunk egy pár kört. Természetesen nem árt, ha melegen felöltözünk, ugyanis így még több energiát égetünk el, és nem is fázunk. A kardioedzés mellett fontosak a zsírégető gyakorlatok, melyeket akár otthon, egy DVD alapján is elvégezhetünk, vagy pedig kikérhetjük egy személyi edző véleményét is egy közeli fitnessklubban.

Béres Alexandra elmondta, a magas ismétlésszám – például a 4x50 – kis szünetekkel nagyon hatásos, főleg ha az edzés változó intenzitással történik, vagyis egymást váltják az aerob és az anaerob gyakorlatok – ez az úgy nevezett interval edzés. „Ezáltal hosszabb lesz a zsírégetés időtartama az edzés végeztével. Kardióval ez csak két óra, ezzel az edzésformával pedig harminc. Próbáljunk meg harminc órán belül újra edzeni, így állandó lesz a zsírégetés.”

Schobert Norbi szerint mielőtt bármilyen diétát vagy edzésformát kipróbálunk, először mélyen magunkba kell néznünk, rendezni kell a problémáinkat, ugyanis elsősorban a lélekben dől el az elhízás. „Menjünk el egy csendes helyre – mondjuk az erdőbe, kapcsoljuk ki a mobiltelefonunkat, és gondolkodjunk el azon, hogy milyen belső, meg nem oldott probléma bánt minket.” Sokan ugyanis azért esznek, hogy tompítsák fájdalmukat, így szabadítják fel a boldogsághormonokat. Norbi legfontosabb tanácsa: Szeressük önmagunkat! „Aki betartja a maga által kitűzött szabályokat, annak van mire büszkének lennie. Se magunkat, sem a világot nem szerethetjük, ha nem tudunk elégedetten és boldogan belenézni a tükörbe” – tette hozzá.

Béres Alexandrához hasonlóan ő is azt tanácsolja, hogy kerüljük a hozzáadott cukrot, fogyasszunk inkább szénhidrátokban szegény ételeket. A finomított liszt szintén tiltólistás. Természetesen a rendszeres mozgás is elengedhetetlen, a késő esti nagy vacsorákról pedig le kell mondani. Schobert Norbi elmondta, nem kell elérhetetlen célokat kitűzni, számoljuk ki inkább, hogy mi az ideális testsúly számunkra.