horoszkóp

Biopacal és a plankton életérzés

dns
2006.01.27. 13:27
Zséda a hagyományos arckrémekben hisz, Koós Réka szerint a bio előtag eladhatóvá tesz termékeket, Tillától távol áll a német mentalitás. Bármilyen furcsán hangzik is, bioplankton alapú luxus termékcsalád jelenik meg a magyar piacon. A biopacal-elméletet is kifejtjük.

"Nahát, János, jöttél bio-arcpakolós bulira?"- viccelődött Pataki Ági Szilágyi Jánossal a Művészetek Palotája mozgólépcsőjének tetején, ahol fehér köpenyes hosztesszek fogadták, és egy pincér kék színű welcome drinkkel kínálta. Szilágyinak nem volt kedve színes alkoholt fogyasztani, üres kézzel lassan a terem belseje felé haladt, majd leült egy minimalista, fehér kanapéra.

"Bioplankton a vízben" életérzés

#alt#
Klikk a képre!

A letisztultnak nevezett környezetben még inkább sterilnek tűntek a díszletek, amelyek közt jégszobrok és vízfalak hirdették, hogy új, Biotherm nevű francia luxusmárka tör be a magyar piacra valamikor márciusban. A márka vezetője a L'Oreal Magyarország vezérigazgatója, a vegyészmérnöki végzettségű Dr. Ránky Katalin, akinek köszöntője egyfelől épp ezért volt hiteles. Felhívta ugyanis a figyelmet arra, hogy a bőrnek ma már leginkább tartósítószerektől mentes biotermékekre van szüksége, ezek pedig - vicces kifejezés következik - bioplanktonokból készülnek. Másfelől a termékről így beszélt: "A Biotherm nemcsak kozmetikum, hanem életérzés", pedig ezt a szlogent már lefoglalták a Harley-sok és a rock'n'roll énekesek, és más, reklámokon szocializált, enyhén hipózott tudatú embertársak is, amikor kedvenc extrém sportjukról beszélnek.

"Adják át magukat tíz perc gyönyörnek!" - biztatta a közönséget Tilla, a termékbemutató műsorvezetője arra, próbálják ki az arcmasszázst a sarokban: érzékeny ember lévén azonnal megtalálta a módját, hogyan lehet az üzenetet a célközönséghez eljuttatni. Ezt megelőzően a létezés alapját képező vizet táncolta el a Dekadance nevű öt tagú formáció egy, a Cafe Del Mar válogatásba illő lounge alapra. A civil egybegyűlteket tekintve az ásványvízfogyasztó nagyhatalomként ismert jómódú, kulturált negyvenes-ötvenes nők a potenciális vásárlók, akik szellemi munkát végeznek, egészségesen élnek, Tilla-rajongók, és humorosak.

Önkéz és kézen teszelt arckrém

Az eseményen megjelent hírességek inkább a harmincas korosztályt képviselték, méghozzá kiemelt számban. A női események állandó szereplője, Edvin Marton hegedűvirtuóz ezúttal egy fekete szőrmekucsmás hölggyel érkezett, és Hajas Lászlótól igyekezett egy fodrászati témájú DVD-t beszerezni. "Ha adsz nekem a cédédből, adok én is a dévédémből. Biznisz iz biznisz" - mosolygott a mesterfodrász. A hegedűs haján ezen az estén sajátos önkezűség látszott, hihető lenne, ha otthon valóban kipróbálná a szakmai fortélyokat.

Két lépéssel mellettük Brunner Márta és újdonsült férje Ács Bálint vázolta az egyiptomi nászútjukat, előttük Geszler Dorottya ült a kozmetikus asztalához, tesztelni az arckrémeket. Ezeket a termékeket különös módon a kézfejre kenegette a parfümériás tanácsadóként dolgozó wannabe kozmetikuslány, miközben a tonizálás és a hidratálás fontosságát magyarázta. Hírességeink láthatóan zavarban voltak, ezt riporterünk próbálta oldani azzal, hogy megkérdezi, valójában mit gondolnak a biotermékekről, de szándékaival ellentétben ezzel csak állandósítania sikerült többek zavarát.

Bio a kelendő márka

"Kipróbáltam több bioterméket, de egyelőre az a tapasztalatom, hogy a hagyományos arcápolóim eredménye hamarabb érződik" - mondta Zséda, utalva arra, hogy épp ezért is érdekli ez a legújabb, plankton alapú termékcsalád. "Én nagyon szívesen lennék törzsvásárló a biopiacon, de mivel minden hétvégén reggel van, kicsit macis (sic!) kijutni oda" - állította Koós Réka hozzátéve, a bioboltok kínálatával sem minden esetben elégedett.

#alt#
Galéria!

"A biomüzliszelet csomagolásán láttam, mennyiféle E kezdetű tartósítószert tartalmaz. Manapság sok mindenre rásütik, hogy bio, mert jó üzlet, ahogy a sztárriporter, vagy a sztárfodrász is kelendő cikk" - mondta Koós Réka előadóművész.

Tilla arcápolási szokásait kutatva kiderült, a szeme alatti táskák csökkentésére használ ugyan krémet, de annak összetevőjéről nem tájékozódik. "A biopiac pedig jó találmány, tök jól érzem ott magam, ha néha kimegyünk a gyerekekkel. De nem tudnék németesen arra koncentrálni, hogy ezentúl minden esetben kövessem a bio-életformát"- mondta, miközben mögötte Erdélyi Mónika távozott az egész előadást egy paraván mögül figyelő Mukli Gyulával.

Biopacal csak saját felelősségre

Tudósítónkat az Index tíz éven keresztül vegetáriánus, majd egyetlen hal elfogyasztása után újfent mindenevő fotósa motiválta arra, hogy kérdését tréfából a VV Ágicával kiegészült Bajkeverők szereplőinek (Debreczeni Zita, Bajkeverők Laci) is tegye fel, akik asztaluknál türelmesen várták az esetleges érdeklődőket. "Ha lenne biopacal, esküszöm, azt ennék" - válaszolta Bajkeverők Laci, mire kollégánk kicsit elbizonytalanodott, B. Laci pedig hangosan gondolkozni kezdett. "Tudjátok, hogy herélik a birkákat mifelénk? Foggal. Utána meg leöblítik egy jó házipálinkával" - folytatta, mire jeleztük, inkább elszaladnánk egy ráksalátával töltött paradicsomért.