Háromdimenziós kép
A rendszer egyelőre csak kezdeti stádiumban van, a Toshiba azonban reméli, hogy 2006-ban "munkába" állítható lesz.
Működnek már hasonló szimulátorok Japánban, és más országokban is, amelyek megmutatják, hogy miként áll nekünk egy új hajviselet, vagy smink. A jelenleg is fejlesztés alatt álló, a vásárló arcvonásait és alakját, testi jellemzőit teljesen leképező rendszer azonban nagy előrelépés a korábbi megoldásokhoz képest - mondta a Toshiba kutató csoportjának egyik tagja. A hasonló rendszerek ugyanis statikusak, kétdimenziós, állóképet közvetítenek. Az új technikai megoldás azonban rugalmas, háromdimenziós, sokkal valósághűbb képet nyújt.
Online vásárláshoz is
A virtuális próbababa nem csak a bolti vásárlást könnyítheti meg, hanem bizonyos átalakítással otthoni ruhapróbához is adaptálható. Várhatóan fellendíti az online távvásárlásokat, hiszen a Toshiba által kifejlesztett megoldás segítségével az online áruházakból kiválasztott terméket a vevő azonnal "fel is próbálhatja".
A Toshiba és az osakai Digitális Divat (Digital Fashion)nevű cég közös vállalkozása elsősorban a férfiak, de számos nő számára is megspórolja az időfecsérlésként megélt ruhapróbálás és - vásárlás okozta gyötrelmeket. Akadnak persze nyilvánvalóan olyanok is - elsősorban a hölgyek között -, akik soha nem mondanának le arról az élvezetről, hogy minél több ruhát felpróbáljanak.