horoszkóp

Izzadó puncitól jobban fogy a parfüm?

2008.01.19. 16:19
Az amerikai Tom Ford hosszú évekig volt a Gucci főtervezője, de néhány éve saját neve alatt készít ruhákat, természetesen elsöprő sikerrel. Divatháza parfümöket is kínál, amelyek közül a legutóbbinak túlságosan is provokatívra sikerült a reklámja. A paródia máris megszületett.

Botrányt akart - megkapta

Tom Ford egészen biztosan nem véletlenül keveredett bele ebbe az ügybe, hiszen nem mást, mint a botrányfotós Terry Richardsont kérte fel, hogy fényképezzen az új Tom Ford férfiillat kampányához. Terry Richardson már évek óta készít provokatív képeket (sőt, néhány amatőrpornós beütésű videoklipet is fűződik a nevéhez), amelyek kivétel nélkül mind spontán vagy annak tűnő, irgalmatlan szexuális töltést sugárzó felvételek. A sármos divattervező kétség kívül azért őt választotta ehhez a kampányhoz, mert ő is valami botrányosan szemérmetlent szeretett volna a sok elegancia után. Hát Terry Richardson most is kitett magáért.

Meleg helyzet

Az eredeti hirdetés

A nemrégiben publikált képeket az interneten is csak figyelmeztetés elolvasása után lehet megtekinteni. Egyetlen olyan fotó van csak, ami magát Tom Fordot is ábrázolja, amint egy ágyon fekszik és két női kéz bújtatja ki elegáns öltönyéből. Aki egy kicsit is ismeri a divat világát, mind tudja, hogy a jelenet csöppet sem realisztikus, tekintve, hogy Tom Ford is nyíltan erősíti azt a szabályt, miszerint minden divattervező meleg. A többi képet elnézve az jut az ember eszébe, hogy talán azért feküdt össze az egykori Gucci-király a lucskosra kikent, arctalan modellel, hogy feldugjon neki egy üveg parfümöt. A képek mindenesetre mintha ezt a pillanatot örökítenék meg. Hogy ez marketingcélból mennyire hatásos, az hamarosan ki fog derülni.

A riposzt még undorítóbb

Bár rossz sajtó a közmondás szerint nem létezik, azaz mindegy mit írnak, csak írjanak, Tom Ford azért egyelőre úgy néz ki, rajtaveszthet a merész lépésen, ami miatt rögtön ehhez az ön által most olvasott cikkhez hasonló írások százai jelentek meg a világ valamennyi sarkában. Máris népszerűbb ugyanis az eredeti reklámnál annak paródiája, amit egy névtelen webdesigner tett fel az internetre, nyilvánvalóan saját magáról készült képekkel a beolajozott bombázó helyett. Állítólag az illetőt a paródia sikerét látva rögtön fel is kérték igazi, eredeti reklámok készítésére is. Reméljük, ezekhez azért más modellt fog majd használni.