horoszkóp

Versace divatshow - Lehetne szexi is a szőrme

dns
2008.11.07. 16:00
Ha egy nőn szőrmebunda van, és alatta semmi, akkor játszhatna egy kicsit vele - véleményezte a Dior és Versace házak kollekciójából szervezett divatbemutatót egy fotóriporter. A hamarosan itthon is kapható, bemutatott luxuskollekcióra kedves jelzőket használtunk, bár ha választani lehet, hogy kifizetjük-e érte a két fő részére szóló 50 ezer forintos belépőt, akkor hezitálnánk.

„Korrekt kis bemutató volt, de hiányoltam a szexualitást. Ha egy nőn csak egy nagy szőrmebunda van, és alá nem vesz fel semmit, akkor azzal játszhatna egy kicsit dögösen”- mondta egy fotóriporter a show után, akit azért idézünk, mert hátha a modellek olvassák ezt a beszámolót.

Celebet nem hívtak

Nézegessen Versace és Dior ruhákat!

A hamarosan nyitó Fidji Couture multibrand üzlet divatbemutatót szervezett azokból a luxus kollekciókból, amelyeket Magyarországra forgalmazni kezdenek. A meghívóban a Dior, a Versace, és a Lanvin divatházak 2008/9 ősz/téli kollekcióját ígérték. Fotóriporterünk tehetséges, de aki a naprakész kollekcióra számít, annak saját képgalériánk mellet ajánljuk, a legújabb Dior-ruhákat itt nézzék meg, a Versacét itt, és a Lanvint itt. Ez utóbbinek se híre, se hamva nem volt a bemutatón, azt ne keressék a galériánkban. Mint azt egy kis kutatómunka után megállapíthatjuk, csak a Versace kollekciója volt új, a Dioré nem.

Két eseményt szerveztek a laboratóriumi hangulatú, angyalföldi Show Roomba, koraeste a sajtó képviselőinek, későeste pedig a fotósok teremtette nyilvánosságot kizárva a leendő, reménybeli vevőiknek mutatták be ruhákat. Ez utóbbi a zárt körű, Luxury Club létrehozásának első állomása volt, ahol a divatbemutató csak egy program volt, a klubbeli kedvezményeket is értékesítették. Televíziós személyiségeket, celebeket sem a sajtóeseményre, sem a későbbi, zárt körű partira nem hívtak.

A közönség: nagyon sok, szép férfi

A vevőkör számára szervezett esti bemutatón egy ismerősünk vett részt, aki elmondta, hogy a leendő vásárlók sejthetően nem a felső tízezer, hanem a felső ezer köréből valók, akiknek esti öltözékének értéke egy használt, középkategóriás autó árával egyezik meg, és néhányan fekete, X5-ös BMW-vel érkeztek sofőrrel. „Nagyon sok és nagyon szép férfi jött el, többnyire negyvenesek. Harmincévesen az ember nem szerez még ekkora vagyont, hogy a feleségét bármikor elláthassa egy szép Dior-kabáttal”- vélte ismerősünk. Fogadással nem készültek a szervezők, csupán a támogatók felajánlásából összeállított Hennessy-koktélokkal fogadták az érkező vendégeket.

Nézegessen Versace és Dior ruhákat!

„Tényleg 50 ezer forint a belépő? Ennyi pénzből fapadossal elutazom Milánóba, és megnézem a naprakész kirakatokat”- nevetett a sajtó és a fotósok számára szervezett bemutatón egy kolléga, bár mint utólag kiderült, a jegy ára két fő részére szólt. Visszatérve a délutáni show-ra, a wellcome konyakkal bennünket is megkínáltak, és ha ennyi reklám nem lett volna elég, műanyagbuborékokban a fotósok állványa fölé függesztett mobiltelefonokat is nézegethettünk. A patkó formájú kifutó mellé asztalokat állítottak, és noha nem volt sok asztal, nem állíthatnánk, hogy mindet elfoglalták.

Visszajött a szupermini

Versace

A márkát Gianni Versace alapította, aki építészetet tanult, és a divattervezés mellett jelmeztervezőként is dolgozott. Modelljei ajánlották be a hetvenes években a Genny és Callaghan házba, ahol bőrkiegészítők készítésével bízták meg. A munkáira jellemző volt a pátosz, és gyakran az ókori görög és római művészetekből merített. Az első butikját harminc évvel ezelőtt alapította Milánóban. Versacét 51 éves korában, 1997-ben gyilkolták meg, Örököséül az egykori modell, majd divattervező élettársát, Antonio D’Amicót jelölte meg korábban, de férfipartnere nem folytatta Versace munkáját, hanem saját divatcéget hozott létre. A cég felét húgának, Donatellának a lányára a táplálkozási zavarokkal küzdő Allegrára hagyta. A Versace márkát bátyja halála óta Donatella Versace irányítja, mint kreatív igazgató.

A bemutató alatt, a zene hangereje Dj Tiesto fellépését idézte, aki néha a siófoki Flörtben fanatizálja a tizenéveseket, hogy facsarják ki az élet velejét. Egy divatbemutatón ez a hangerő inkább sok. A halláskárosodást azonban elkerülték a vendégek, a két kollekció bemutatása nem vett több időt igénybe, mint 23 perc. De elég a Velvetre jellemző, legendás jóindulatból, a kollekcióra a kiváló, a csodás, a pompás, a letisztult jelzőket használjuk, ha az alkalmi divatújságírás egyáltalán megköveteli az emelkedettséget.

Elsőként a Versace kollekcióját láttuk. A márka alapítója az interjúiban szerette hangsúlyozni, hogy az a nő, akire tervezés közben gondolt: öntudatos, szofisztikált, szexi és érzékeny. A nem túl tartalmas szavak mögött a valóságban a fekete és a szürke szín volt a legnépszerűbb az ametiszt mellett, nem voltak ritkák a harminc év fölött már nem feltétlenül ajánlott szuperminik, de az egyszerű szabású kosztümök sem. A kedvenceink a fényes sárga, mintás ruhák voltak, amelyekkel a téli depresszió tüneteit is lehet kezelni. A fényes, rózsaszín estélyit azonban a Versace ház kreatív igazgatónőjéhez hasonló nőkön tudjuk elképzelni, akik szépségüket a sebészasztalon pallérozták. A derekat és a hátat is egyaránt szabadon hagyó fazon népszerűsége nem lenne meglepő mondjuk az eleganciájáról már nem annyira ismert Operabálon, ahol a húsz centiméteres sarkú, platformszandálok előfordulásán sem csodálkoznánk.

Modern Jackie Kennedy-k

Dior

Christian Dior vegyszerekkel foglalkozó nagyiparos családból származik. A szülei diplomáciai pályára szánták, őt azonban inkább a szürrealista képzőművészet érdekelte, és galériás lett a gazdasági világválságig. A válság idején készítette első ruhaterveit, amelyeket többek közt a Nina Ricci divatháznak küldött el. Elsőként a svájci Robert Piguet divatháznál kezdett dolgozni, és csak a második világháború után tud önállóan dolgozni a New Look – egyik fő jellemzője a test vonalát követő szabás - megteremtésével. Az ötvenes években már parfümöket is készíttetett és az amerikai piacon is megjelentek a ruhái, mivel nagy hangsúlyt fektetett a marketingre. Halála után, 1957-ben Yves Saint Laurent vette át a Dior ház vezetését, aki a márkához túl merésznek bizonyult és néhány év múlva saját céget alapított. Az építészből lett divattervező, Gianfranco Ferré kapta meg azt követően a divatház vezetői posztját. A ház leginkább emblematikus vezetője a szintén nem konzervatív stílusáról ismert John Galliano.

A Dior kollekciójának felismerhető elemei voltak a tölcsérfazonú, A-vonalú szoknyák, a kabátok esetében is ezt a vonalat követték sok esetben, legfeljebb övvel. A rövid bemutató alatt a sajtóközleménybe is belenéztünk, és úgy döntöttünk, idéznünk kell, mert félő, ennyire vicceset nem tudnánk kitalálni: „a kosztümöket a rövid kabátujjak, és kesztyűk, a gigantikus hajak és a fülbevalók élesztették újjá. A fényes kígyóbőr kosztümök modern Jackie Kennedy-ket varázsoltak a modellekből.”

Még csak bele sem jöttünk a bemutatókba, azok a modern Kennedy-nék már el is hagyták a kifutót, és a vendégek is meglepően gyorsan távoztak.