Kolléganőnknek hirtelen jött tévés karrierjének köszönhetően olyan, számára eddig ismeretlen eszközökre lett szüksége, mint a szempillaspirál és a rúzs, így beszerzőkörútra indultunk egy budapesti gigaparfümériába. Ha már így történt, arra gondoltunk, nem árt, ha egy sminkestől tudjuk meg, miért fontos az alapozás, milyen egy jó korrektor és mi van amögött a híresztelés mögött, hogy a parfüm valójában nem más, mint a bálna köpete és a pézsmapatkány ürüléke.

Sminkelni kicsit olyan, mint tükörtojást sütni: mindenki azt hiszi, hogy pofonegyszerű, közben pedig nem. Jól sminkelni gyakorlatot és jó felszerelést igényel, viszont ha egyszer megtanultuk hogy kell, többet ér, mintha 95-ös mellbőséggel születtünk volna. Jó, nem, de majdnem. Egyébként pedig tükörtojást sem olyan könnyű készíteni, de ez most mellékszál.

Uniformizáltabb, mint a divat világa

A Westendben található Marionnaud parfümériába megérkezve még mi is zavarba jöttünk, hogy mennyiféle kence és parfüm létezik a világon. Hamar kiderült azonban, hogy itt is trendek érvényesülnek. "Ha végignézzük, mindenhol ugyanazokat az alapszíneket találjuk. Nincs olyan nagyobb kozmetikumgyártó cég, aki kilógna a mainstreamből, és szöges ellentétét kínálná annak, mint a konkurencia" - mondja el Bohár Mónika, a francia üzletlánc munkatársa - "Ebből a szempontból a smink világa sokkal uniformizáltabb mint a divaté. Ugyanazokat a babarózsaszínes pasztell színvilágot és a bronz, napbarnított hatást keltő, melegebb színeket találjuk az összes tervező palettáján. Ez lesz ugyanis tavasszal és nyáron a divat. A tervezők a virágmezők és az éledő természet színeit próbálják imitálni a sminkekben, na és persze a nap színeit" - tudjuk meg, majd Schumi Orsolya sminkes vesz bennünket kezelésbe.

A sminkes főbűnök

Klikk a képre!

Elárulja, hogy a következők számítanak főbűnnek sminkszempontból: ha nem készítjük fel a bőrünket alapozás előtt, és ha nem mossuk le a nagy műgonddal elkészített sminket mielőtt aludni mennénk. Utóbbi azért fontos, mert az egész napi kosz hamar külön életet kezd el élni bőrünkön, ami pattanásokhoz vezet. Az alapozás előtti krémezésre pedig azért van szükség, mert könnyen kiszárad a bőr az egész napos festékmaszk alatt. A rúzs meg ronda egy kiszáradt szájon. "Az alapozó funkciója, hogy eltüntesse a bőrhibákat, és tévhit, hogy nappali krémmel keverve az igazi" - kezdi kikupálásunkat Orsolya - "Van olyan textúrájú krém, amivel össze sem lehet keverni az alapozót, mert betúrósodik, úgyhogy az otthoni kevergetés nem feltétlenül a legjobb vállalkozás". Miközben kellemesen masszírozza az arcunkat, azt is kiderül, hogy a piros pattanásokra a világos korrektor, állandó bőrhibákra pedig a zöldes árnyalatú a legjobb.

Azt azért érezzük, hogy ezután a félórás gyorstalpaló után sem fogunk tudni úgy szemet festeni, mint egy sminkmester. Ezért inkább olyan lényegi információra koncentrálunk, mint hogy mi az a három dolog, amit mindenképpen be kell szereznünk ahhoz, hogy jól nézzünk ki ezen a nyáron. "Egy jó szempillaspirál télen-nyáron elengedhetetlen. Emellett szükségünk lesz egy jó minőségű csillogó szájfényre, és egy bronzpúderre, mert a barnaság még mindig divat. A többi jó, ha van a sminktáskánkban, de az már csak extra. Az idei nyár egyébként is a könnyedség, a fátyolszerű sminkelés jegyében telik. Szóval nem kell semmit sem túlzásba vinni" - mondja Schumi Orsolya.

Saját virágmezők és a zöldbemártott eredmény

Persze azt is szerettük volna megtudni, hogy miért jó nekünk, ha kétszer de inkább háromszor annyiért vásárolunk Lancôme szempillaspirált vagy Shiseido arcpírt, mint mondjuk ugyanazt Maybelline vagy Nivea változatban. "Ez egy kicsit olyan, mint a Suzuki és a Mercedes közötti különbség. A luxuskozmetikumokat előállító cégeknek saját virágmezeik és laboratóriumaik vannak, amikkel az olcsóbb kozmetikumok gyártói nem tudnak vetekedni. Ez például azt jelenti, hogy a drágább krémekből, sminkekből egyre inkább tűnnek el a szintetikus anyagok és egyre természetesebbek. De ezt nyilván meg kell fizetni" - meséli nekünk a kissé promóba hajló, de hihető történetet Bohár Mónika.

Később arra is fény derül, hogy manapság nincs már olyan, hogy lehetetlen. "Sok pénzért bárki lehet szép nő. Csodákat lehet művelni egy jó krémmel és jól felvitt sminkkel"- hangzik el az alaptézis, amire mi újonnan elkészült zöldbe mártott sminkünkkel távozunk a sminkes székéből. Szemünkre, zöld és rózsaszín szemhéjfesték került, lila szemhéjtussal, arccsontunkra bronzpúder, szánkra pedig málnaízű, gyorsan lenyalt szájfény- mindez a nyári trend nevében. A sminksession eredményéről a Cool Tv nézői még aznap délután meggyőződhettek, azt pedig, hogy megtanult-e sminkelni kolleganőnk, ezentúl hetente kétszer délutánonként ugyanezen a csatornán leellenőrizhetik.

Végül ezeket vettük:
Lancôme szempillaspirál 6000 forint
Shiseido krémes arcpír 6500 forint
Estée Lauder kompakt púder 7000 forint
Lancôme szájfény 4000 forint
Chanel szemhéjpúder 10400 forint

Bálnaköpet és bűzmirigy

A parfümökre terelve a szót kiderül, hogy nyáron, ha nem akarunk közmegrökönyödést kelteni, kerüljük a nehéz, orientális illatokat. "Ilyenkor jobb, ha könnyebb illatokra váltunk. Erre az időszakra külön limitált szériával jelentkeznek a tervezők. A parfümökbe ilyenkor kevesebb illatanyag és kevesebb alkohol kerül"- tudjuk meg. Ez persze azt jelenti, hogy kétszer annyit kell magunkra fújni, hogy érezzük a kiválasztott illatot. Így anyagilag nem járunk jobban. Miközben számolgatunk, megtudjuk azt is, hogy az illatok legtöbbje tényleg a bálna köpetéből készül, amit ámbrának neveznek. De a pézsma sem feltétlenül jobb, mert az a pézsmapatkány bűzmirigyének váladéka valójában. Így rövid gondolkodás után abban maradunk, hogy jobb, ha ebbe többet bele sem gondolunk.

A legmeglepőbb dolog a délelőtt során akkor történt, amikor parfümpróbálgatás során rutinosan, két csuklónkra fújtuk a kiválasztott illatot, majd összedörzsöltük úgy, ahogy azt már a nagyanyáinktól is láttuk. "Na ezt ne csináld soha" - utasít minket rendre a sminkes - "Ezt szigorúan tilos. Így megtörnek az illatban található komponensek. A legjobb, ha a levegőbe fújjuk a parfümöt, belelépünk, és hagyjuk magunkra szóródni az illatot".

Miután lányos zavarunkban elköltünk egy csomó pénzt a széppé varázsolós kozmetikumokra, kicsit megszeppenve távozunk. Nem tudtunk meg sokkal többet, csak azt, amit eddig is sejtettünk: a sminkelés, éppúgy, mint a jó kaja és a jó cipő, csakis pénz kérdése. Azóta várjuk a fizetésnapot, a pézsmapatkányt pedig kitöröltük az agyunkból.