A lakberendezésben is a lila a legdivatosabb szín, népszerűek a virágminták a lakástextileken, a párnákon pedig a kristálydíszítés. A kristálycsillárok virágszobrokra öntik a fényt, és ebbe a giccsbe már beleszédülünk. A KA International lakberendező áruház nemrég áttette székhelyét az Andrássy útról a Bajcsy-Zsilinszky útra, ez alkalomból meghívtak bennünket az új, háromszintes boltba, hogy karácsonyi inspirációt gyűjtsünk. Elképzeltük, mit vennénk, ha lottóznánk.

Az üzlet hivatalos megnyitójára érkező vendégeket a budapesti KA finn származású, de már évek óta Budapesten élő üzletvezetője, Ari Kupsus üdvözölte. A közvetlen fogadtatás kellemesen feledtette velünk, hogy Magyarországon járunk és különösen üdítőnek találtuk az üzletvezető magyar nyelvű, gesztusértékű beszédét, amely feltehetően a finn-magyar nyelvrokonság és testvériség jegyében született.

KA: Kilós textilek Amerikából

A bolt furcsán hangzó nevére, a KA-ra is fény derült az este folyamán: a spanyol mikrovállalatként indult cég kezdetben elsősorban Amerikában vásárolt textileket árult kilóra, innen a név, Kilo Americana. Az 1984 óta Madridban működő KA 1992-ben kezdett nemzetközi szinten is terjeszkedni, így mára több mint 500 boltból álló franchise hálózatában több száz textíliát, kárpitozott bútort és kiegészítőket árul. Magyarországi működésük is már komoly múltra tekint vissza, "az első KA bolt 2000-ben nyitott kapuit", mesélte Ari. Akkoriban még az Andrássy kevéssé hasonlított arra az exkluzív boltokkal tűzdelt luxusoázisra, ami ma, ugyanakkor lényegesen elegánsabb helyszínt biztosított az üzletnek, mint a Bajcsy-Zsilinszky út.

Klikk!

A költözés hátterében a korábbi szolgáltatások bővítése, illetve a tulajdonosváltás áll. A bolt felső szintjén antik, bizományi bútor kereskedés működik majd, a pincében pedig bútorok restaurálását és a KA textiljeivel való kárpitozását tervezik. Korábban is volt ugyanis példa arra, hogy a vásárlók antik bútorokkal keresték fel a luxustextileket árusító üzletet. A Zeller család által vezetett műhelynek köszönhetően, mely idáig egyébként Visegrádon működött, a vásárlók így már jóval hamarabb viszontláthatják a KA üzletébe beadott, frissen kárpitozott bútordarabjaikat. Zeller Ferenc egyben a franchise jog új tulajdonosa is.

Piros és lila karácsonykor is

A boltban látott textileket, bútorokat, illetve a karácsonyi hangulatú dekorációt szemlélve megállapítottuk, hogy a KA-nál nem dívik a sok lakberendezési áruházra jellemző, egy szezonra szóló, elcsépelt divatszínek és minták használata. Ilyen például a még ma is sok helyen felbukkanó, retro hatású, geometriai formák áradata. Ehelyett a klasszikus szín- és formavilág jellemző a cégre, például a különböző tónusú földszínek használatában. A KA árai nem is nagyon engednék meg, hogy szezonról-szezonra leváltsuk a megunt színt egy aktuálisabbra. A textilek méterára jóval tízezer fölött kezdődik, a határ pedig a sztratoszféra alja.

Az idei ősz egyértelmű divatszínének azonban úgy tűnik, még a KA textiltervezői sem tudtak ellenállni: a lila rendre visszaköszön a foteleken, a zsámolyokon, a bársonyon, a lámpaburákon. Ez a szín kétségtelenül szép, kérdés azonban, egy-két év múlva is annak látjuk-e. Karácsonyra rímelve pedig adja magát a Vermont cég látványos virágcsokrain, a kanapékon, a párnákon megjelenő, klisének is klasszikus szín, a piros. Amellett, hogy a KA stílusában és színvilágában a tömegáruházakhoz viszonyítva időtálló termékeket forgalmaz, kéthavonta folyamatosan bővíti választékát hét új darabbal.

Klikk!

Ami a KA International által képviselt stílusokat illeti, az enteriőrök megtervezésekor nem ragaszkodnak mereven egy-egy irányzathoz, így megfigyelhető például, hogy a letisztult, modern formák mellett ugyanúgy megtalálhatók a továbbra is népszerű, barokkos bútorok. A textilek pedig anyagtól, mintától, színtől függetlenül jól mutatnak mindkettőn. Ha azonban a vásárló bizonytalan lenne választását illetően, a KA munkatársai tippekkel és helyszíni tanácsadással segítenek a döntésben. A lakberendező fanatikusok pedig otthon is órákig eljátszhatnak a virtuális kárpitosprogrammal. Ez lehet, hogy addiktív.

Luxuskarácsony: Zsolnay porcelánokkal és Swarovski kristályokkal

A mecénásként is ismert Ari Kupsus szavaival élve a Zsolnay cég "porcelinjei" is már megvásárolhatók a luxus lakberendezési boltban, aminek pedig vélhetőleg igen nagy sikere lesz majd országunk sznobériára hajlamos vásárlói körében, azok a Crystallized Swarovski kristályaival meghintett párnák. Hogy tetézzük a luxust, így a gazdasági válság idején, még meg kell említenünk a Vermont cég nem kevésbé drága rózsából, kagylókból, babérlevelekből álló virágszobrait, amelyek ára öt számjegynél indul és gyakran hat számjegyig terjed. Végezetül mindenképp szeretnénk megemlékezni a Vermont nyuszifülekből álló kreációiról. Válságérzékeny megoldásként azonban mindenképp elgondolkozunk otthoni nyúltermesztésen.