A karácsonyi ajándékhajsza egyik örökzöldje továbbra is a piperecikk. Körülnéztünk a piacon. Olcsó, lelombozó kínálat fogadott minket a DM-ben, a Douglasban masnitúladagolástól szenvedtünk, és perzsa kaviárra vágyott az arcunk. A Lush-ban másnaposság elleni tusolót is ajánlottak, a L'Occitane óta pedig levendulatermesztésen gondolkodunk. Nem feledjük, a kozmetikai cikkek műfajában a túlzás és a giccs alapkövetelmény.

A karácsonyi ajándékhajsza egyik örökzöldje a piperének csúfolt kategória. Gyakran hosszas agonizálást követően is képtelenek vagyunk kitalálni egy értelmes ajándékot a listánkon szereplő embereknek és ilyenkor utolsó elkeseredésünkben odaskicceljük a pipere és könyv szavakat a nevek mellé rajzolt kérdőjelek után. Ezzel még nem oldottunk meg semmit, a személyre szabott szépségdózisokat be is kell szerezni. Piperekörkép következik, ahol a giccs műfaji követelmény.

Még a Gillette is mellékel egy gyöngynyakláncot

A karácsonyi piperekínálat egyik markáns szegmense: az ajándékcsomag. A DM-ben látott hatalmas, díszdobozokból felépített erődítmény láttán összeszorult a torkunk, a kínálat alaposabb szemrevételezése után pedig hiányérzet maradt bennünk. A drogériában árusított, alsó kategóriás ajándékcsomagoknak is számos válfaja létezik, az egyszerű fapados válozattól kezdve a giccs-csomagig az árak is nőnek. Az általunk eddig nem ismert Fitte márka csomagja vitte a pálmát, legalábbis az árat tekintve, 599 forintért rózsaszín és émelyítően édes feromonillatot kapunk. Ez a csomag még a 2010-es Valentin-napig is ki fog tartani. Az egyik legdrágább csomag a Mexx összeállítása volt 3999-ért, ami egyben a leggiccsesebb is volt, a Gillette lányszekciójának karácsonyi csomagjában rejlő gyöngy nyaklánc láttán pedig végleg nyugtáztuk, a giccs cégfilozófia.

Nézegessen alsó kategóriás ajándékcsomagokat és luxus kaviárarckrémet!

Ugyanilyen fontos komponensét alkotják az ajándékcsomagoknak a tusfürdők, parfümök mellé gyömöszölt ilyen-olyan ajándékok is. Egy átlag fogyasztó az évek során több tucat promóciós nesszeszerrel gazdagodik, ezért a nesszeszerrel árult csomagok, amellett, hogy közhelyesek, fölöslegesek is. A Malizia csomaghoz járó ajándék övtáskának valószínűleg a zokni-szandál párosítás lelkes hívei fognak majd örülni. Hogy demonstráljuk, hogy még minket is meg lehet nyerni valamivel, ellenpéldaként megemlítjük a Dove kencék köré tekert pasmina sálat, amit még kencék nélkül is elfogadnánk.

Douglas: Celebparfümök, kaviár arckrém, fürdőszett

A DM után egy jókora kategóriát lépve megérkezünk a Douglashoz. A vásárlói kedvünk is kezd visszatérni, itt ugyanis már szemrevaló a látvány: egy méretes karácsonyfa, üveggömbök, ajándékhalmok és masnik masnik hátán. A Douglas a celebparfümök fellegvára, egymást érik a Naomi Campbell, J Lo és Kylie illatok. Kis gyöngyszem a rózsaszín műanyagtáskával árult, Olsen ikrek neve alatt futó illatkreálmány: napokra fedezi az édesség utáni vágyunkat.

Celebparfümök mellett a felső-középkategóriás kozmetikumok központja a Douglas. A tíz-húszezer forintos Clarins, Burberry és Lancome csomagok viszont a masni-celofánnál talán szebb csomagolást érdemeltek volna. A következő kategória húszezernél kezdődik, de 89400 forintért már luxuskaviárral kenegethetjük arcbőrünket a La Prairie jóvoltából. Válságérzékeny ajándék lehet a 3990 forintos fürdőszett.

Lush: csak magas ingerküszöb esetén lépjünk be!

Nézegessen szexi fürdőgolyókat és provance-i illóolajokat!

A Lush-ból kiáramló illatfelhőt a Jászai Mari tér felé közeledve már a 4-6-os villamoson is lehet érezni, a boltba lépve pedig olyan érzésünk van, mintha az illatpokolban merülnénk el. Az intenzív illatokért a természetes alapanyagok felelnek. Mivel káddal nem rendelkezünk, bánatosan végigszagolgattuk a narancsos, vaníliás, kakaós fürdőgolyókat, majd az egyik eladó visszaadta reményünket a zuhanyzósoknak kitalált aromabombákkal. Kedvencünk a Sex In The Shower nevezetű gyömbéres-jázminos és a másnaposságra javallott, mentaillatú Too Drunk To aromabombák. A fürdőgolyókból, tusfürdőkből, krémekből és szappanokból álló karácsonyi csomagok ára 2690 és 17900 forint körül mozog.

L'Occitane: kényeztetés provence-i módra

Amíg a Lush leginkább jópofa, a L'Occitane letisztult, legalábbis a boltba lépve nem az illat ragadta meg a figyelmünket. A francia cég a fito- és aromaterépia szavakkal és a gondosan megkomponált karácsonyi dekorációval és csomagolással igyekszik teret hódítani. A misztikusan hangzó shea vaj a provence-i termékek egyik legfontosabb alapanyaga, de lazíthatjuk a testünket levendulával, olívával, mézzel, szőlővel vagy akár zöld teával. Szappanok egy-két ezer forintnál indulnak, a kisebb csomagok 6000 forinttól, a nagyobbak 10 ezernél kezdődnek. Kedvencünk a füstölőknek hadat üzenő illóolaj párologtató, ami a hozzá tartozó diffúzorral és illóolajokkal 10 ezer forintba kerül. Bár ki tudja, megéri-e.