Erőteljes a munkamegosztás a férfiak és nők között, ha a műszaki cikkek vásárlásáról van szó - derült ki egy új felmérésből. A nők elsősorban a dizájnra fókuszálnak, míg a férfiak a műszaki tulajdonságok alapján vetik össze a különböző típusokat, az árról pedig együtt döntenek.

A Velvet 2007-es karácsonyi felmérése szerint mind a férfiak, mind a nők kedvelik a műszaki cikkeket, amit a Women's Watch: Girls Gone Wired című tanulmány is igazolt, igaz, az is kiderült, hogy más-más termékcsoportok hozzák őket lázba. Azóta eltelt két év, és remélhetőleg a válság sem szegte kedvüket a technikai eszközök iránt ácsingózóknak. A Gemius, az Ipsos, a Samsung és a Kirowski mindenesetre végzett egy témábavágó felmérést, és arra voltak kíváncsiak, hogy a nemek közötti különbség hogyan nyilvánul meg a műszaki cikkek vásárlásában - írja a Független Hírügynökség. A nők elsősorban a dizájnra fókuszálnak és többnyire a vasaló, a porszívó vagy a mosógép vásárlásáról döntenek, míg a férfiak a műszaki tulajdonságok alapján vetik össze a különböző típusokat, és a TV vagy a hi-fi vásárlásánál mondják ki az utolsó szót. Az árról egyébként közösen döntenek a párok.

Ön mi alapján dönt?

Több válaszadó jelezte, hogy néha túl komplikált a döntés, ezért ismerősöktől, rokonoktól vagy bolti eladóktól kérnek tanácsot. Voltak olyanok is, akik beismerték, hogy csak a saját ízlésükben és ítélőképességükben bíznak, de szívesen segítenek másoknak. Az internethasználók egyébként a világhálót nevezték meg kiváló információforrásként, és kiemelték, hogy itt a felhasználók másokkal is megoszthatják jó és rossz tapasztalataikat. A készülékek kiválasztásánál a megkérdezettek fontos szempontnak tartották a szervizelhetőséget és a márkahűséget is, de akadtak olyan válaszadók is, akik egyszerűen beleszerettek egy árucikkbe.