Adventgyár régen és most
Nálunk otthon régen olyan adventi naptár volt, amiben anyukám rejtett el minden napra valami más apró meglepetést. A kizárólag csokit tartalmazó, előregyártott adventi naptárak ehhez képest borzasztó unalmasnak tűntek, és megjelenésükkel egy időben fel is nőttem, tehát jó ideje nincs saját adventi naptáram.
Gyorsan hozzáteszem, hogy most se lesz, mint a magyar felnőttek megközelítőleg 91%-a nem szokott decemberi reggeleken adventinaptár-nyitogatással bíbelődni (az adatot hasraütéses módszerrel állapította meg a Velvet egyszemélyes advent-bizottsága). De azért az alábbi képen látható kalendáriumtól néhány nő lehet, hogy elcsábul majd, pedig ez is előregyártott termék. A L’Oreal luxusosztálya összerakott egy olyan adventi naptárat, amiben hizlaló hatású csokik helyett szépítő hatású kozmetikumok vannak, minden napra valami más.
Az ötlet azért nem rossz
A fogyasztónak ez azért jó, mert jópofa és karácsonyi, a cégnek azért jó, mert így egy csomó olyan krémet, arcfestéket, sminkeszközt, parfümöt és egyebet rásóz a vásárlóra, amit az egyébként nem vett volna meg. Igaz, a csomagban a cég érdekeltségi körébe tartozó olyan márkáktól is vannak termékek, mint a Lancome vagy a Giorgio Armani.
Az “All I Want for Christmas” (kb. “Minden, amit karácsonyra kérek”) nevű terméket csak a Selfridges áruház értékesíti Nagy-Britanniában, 60 fontért, azaz kb. húszezer forintért. Ez egy adventi naptárért elég borsos ár, még akkor is, ha luxuskategóriás az az adventi naptár, az ötletet viszont ingyen is el lehet lopni: ha nőismerősét meg szeretné lepni valamivel mostanában, egy ilyen adventi naptár összeállítása jó ötlet lehet.