Nem könnyű fesztiválra cipőt választani, számolni kell a göröngyös ösvényekkel, a letaposott földdel, a betonnal, itt-ott susnyással, és persze az időjárással. Bulizókat és kint dolgozókat kérdeztünk arról, miért választották azt a cipőt, ami mellett végül döntöttek. Egyúttal persze arra is kíváncsiak voltunk, kinek mi a legfontosabb egy cipő vásárlásakor. Mit gondol, mi győzedelmeskedett, a kényelem és a praktikum, vagy a szépség és a menőség?

A Sziget az évek során hatalmas bulihellyé nőtte ki magát, nem túloz senki, amikor azt mondja, hogy egy kisebb várost húznak fel erre az egy hétre a városon belül. Ha a K-hídtól, a Sziget főbejáratától el szeretnénk jutni a fesztivál másik végében található strandra, akkor közel másfél kilométert kell legyalogolnunk, ami elsőre lehet, hogy nem hangzik olyan vészesnek, de érdemes tudnunk, hogy egy országos felmérés eredményei szerint sokan egy egész nap alatt se tudják megtenni ennek a háromszorosát, ha 1300 lépéssel számolunk egy kilométert. Egy lelkesebb szigetelő simán megteszi ennek a többszörösét is, miközben a szervezete lehet, hogy nincs hozzászokva a távolságokhoz. Emellett rengeteget áll: áll, amikor a jegyvásárlásnál vagy jegybeváltásnál várakozik, áll, amikor a koncerteket nézi, áll, amikor ételt, italt rendel, és áll akkor is, amikor a buli végén a BKV-t vagy a taxit várja.

Most jó, vagy nem jó sokat állni?

A kutatások szerint, ha ugyanazt a munkát végeznénk állva, mint ülve, akkor csökkenne a elhízás kockázata, ahogy az ezzel összefüggésbe hozható betegségek kialakulásának előfordulása is.

Egy másik felmérés szerint, ha napi három órára szorítjuk az ülve eltöltött órák számát, akkor akár két évvel is növelhetjük a várható élettartamunkat.

Szakmai körökben nincs egyetértés a sok állás jótékony hatásaival kapcsolatban. Egy kutató például arra hívja fel a figyelmet, hogy ezek a kutatások nem kellően alaposak, ráadásul a többségüket még be se fejezték, és az is ellene szól, hogy megterhelő lehet az izomzatnak, valamint az ereknek. 

Nézzük, ki hogyan próbál megbirkózni ezzel a feladattal!

Brand & Content Brand & Content

A cikket a Brand & Content készítette a Servier megbízásából, nem az Index szerkesztősége. Arról, hogy mi is az a támogatói tartalom, itt olvashat részletesebben.