Útjára indult a 44. Kékszalag, Európa leghosszabb nagyhajós távolsági versenye. A Balatonfüred – Kenese – Siófok – Tihany – Keszthely – Balatonfüred útvonalon folyó versenyt 1934 óta tartják meg változó időközönként, 2001 óta évente. A 570-580 induló nagyrészt gyenge szélre számíthat, de 80 km/h-s viharos lökésekre is van esély. Az északkeleti szél fél órával a reggel 9-kor induló verseny előtt érkezett meg. Az alacsony vízállástól is sújtott Kékszalag rekordjaként nyilvántartott 10 óra 40 perces időt a Nemere II. nevű 75-ös cirkáló tartja, néhai Németh Istvánnal a kormánynál, ezt azóta sem sikerült felülmúlni. Mivel páros év van, többtörzsű hajók is indulhatnak a viadalon, ezek a győzelemre legesélyesebbek, köztük a tízszeres győztes Litkey Farkas katamaránja.
A versenyen egy Velvet-közeli híresség is részt vesz, akitől gyorsan értesülhetünk a lehengerlő izgalmakról:
"Kilenc órakor elrajtolt a 44. Kékszalag, ideális, csajokhoz illő szélviszonyok közott várta a rajtot az Astoria Bikram Joga Sailing Team. Reméljük, kitart a szelünk, és bár estére 80km/órás szelet mondanak, nem tudnak eltántorítani, veretünk, mint a villám."
"Kormányosunk, Magyar Vilma olyan sikeresen rajtolt, hogy ameddig fizikai képessegeink engedik, az élmezőnnyel haladunk. Szent Péter egyelőre a mi oldalunkon áll, számunkra ez a finom kettes keleti több, mint ideális. A hangulat ennek megfelelően jó, pláne mivel sokáig Kékszalag megnyerésére is esélyes katamaránnal tudtunk haladni."
"Vettük a Kenesei bóját, osztályunkban harmadikként, és abszolút huszonnéhányadikként ,ami elég jó hely, most már csak meg kéne tartani. A fáma 80 km/óras szélről szól, de azt azért annyira nem bánnánk, ha nem jönne le. Olyan kellemesen elvagyunk, nagyon nem hiányzik a tavalyi havária, amikor Orosz Barbara kockára fagyott a hajó hátuljában. Szurkoltok? Kényelmesen meg jógázni is lenne időnk, de ennél azért melósabb a helyzet."
"A siófoki bója után, tartjuk a helyünket meglepetésünkre. A nálunk sokkal gyorsabb Sirokkó most hagyott le minket."
"Tihanynál összeverbuválódott a mezőny, sajnos beértek minket riválisaink, de nem adjuk fel. Néma csendben, komoly koncentrálással totyorgunk, miközben reméljük, h az előttunk forrásban lévő levegőreszecskék nem hoznak oriásszelet. Átjottünk a csövön, de meg a verseny felénél se tartunk. Motorosból kaptunk jéghideg vizet nemi rozéval, de persze nincs időnk holmi piálásra."
"Na szóval pitetime, ha ertitek, mire gondolunk... A helyzet változatlan, a fiúk elhúztak. Messze meg a vége!"
"Nincs idő írni: bár nem látszik, de sok lett itt a meló. A nagy rohanógépek mostanában szaladtak el mellettünk, hajrá fiúk! Vajon van esélyük megdönteni a rekordot?"
"It's jógatimeeee!"
Közben a Kékszalag első helyezettje már be is ért a célba. A Fifty-Fifty nevű, magyar építésű katamarán ráadásul megjavította a Kékszalag eddigi rekordját, amit 1955-ben ért el a Nemere II. nevű hajó. Az akkori 10 óra 40 perces időt a Fifty-Fifty 10 óra 34:15 perc alatt teljesítette Józsa Márton kormányzásával.