Nagy bajban vannak a balatoni hajósok, mivel a kikötőhasználati díjak évről évre egyre magasabbak. A Sonline összegezte a vitát, ami már a szezon elejétől folyik a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) és a magánhajósok között.

Halmos Gábor, a Bahart vezérigazgatója az ötéves üzleti terv alapján húsz százalékkal szerette volna emelni a díjakat évenként, de idén, a közgyűlés nyomására csökkentette szándékait tíz százalékkal. A hajótulajdonosok nemcsak a magas díjszabást kifogásolták, hanem elégedetlenkedtek a megváltozott feltételek miatt is. 

A tulajdonosok a füredi állapotokat kifogásolták. A cikkben idézett panaszok szerint az északi parti kikötőben már nem állhat központi partszakaszon a hajójuk, eldugottabb részekre terelik őket, amit a vendégeik nehezen találnak meg. A Bahart arra hivatkozott, hogy, mivel ő a tulajdonos, a legjobb hely is neki jár. Halmos Gábor szerint ez még nem zárja ki, hogy a vállalkozók gazdaságosan üzemeltessék hajózási szolgáltatásaikat. Ugyanakkor a kikötőhasználatot igénybe vevő cégek nehezményezik a Bahart egyeduralmát. Volt, aki hajója eladására kényszerült, nem bírta a magas fenntartási költségeket kitermelni. Vanyolai Sándor Klára nevű hajója is elúszott: a Vanyolai Hajózási Kft. 24 éve foglalkozik sétahajózással a Balatonon, de korántsem akkora gőzzel, mint annak idején, mivel a fizetendő díjak mértéke az elmúlt években a többszörösére emelkedett.

A Bahart-vezér nem érzi jogosnak a vitát, hiszen egy háromszáz méteres partszakaszból ők kevesebb mint az egyharmadát használják, a fennmaradó terület továbbra is közforgalmú. Ezen felül a társaság költségei is drágultak, ezért kénytelenek emelni kikötőhasználati díjaikat.

Mielőtt hajót vásárolna, és képzeletben már el is költené a temérdek forintot, amit a sétahajókázással keres, előbb tanulmányozza át a Bahart honlapját és számoljon a magas árakkal.