Augusztus 2-án, szombaton tartják a harmadik Zöldhajó Regattát, mely a balatonkenesei Balatonfői Yacht Clubból startolt el délután egykor: ez tulajdonképp egy tájékozódási verseny a Balaton keleti medencéjében a Balatonkenese–Siófok–Balatonfüred által határolt vízterületen, melyet elektromos meghajtású hajóval kell teljesíteni.
A pályán belül 10 darab útpontot kell érinteni, ezzel gyűjtenek pontokat a versenyzők. Mint minden normál tájékozódási versenyen, itt sem kötelező minden pontot érinteni, és mindenki olyan útvonalon megy, amilyenen szeretne: a rajtnál úgy tűnt, mind a 34 nevező ugyanarra gondolt, mert a sok hajó mind egy irányba húzott el, észak felé. A befutás érkezési sorrendben történik a Balatonfői Yacht Club előtt kijelölt célvonalnál, az értékelés záró időpontja 19:30, az ezt követően beérkező hajók szintidőn túlinak számítanak.
Az elektromos jacht egyébként jó találmány azoknak, akik motorzúgás és a vitorlásmesterség elsajátítása nélkül is szeretnének hajókázni, de nem filléres befektetés (egy középkategóriás autó áráért vehetünk hajót): jó hír azoknak, akik ki szeretnék próbálni, hogy Balatonfüreden lehet bérelni elektromos jachtot napi pár tízezer forintért.
Mint Dr. Wiszkei András, a Wia hajócsalád gyártója elmondta a Velvet kérdésére, az elektromos hajó tökéletes választás lehet azoknak, akik nem azért vitorláznak a Balatonon, mert hajtja őket a versenyszenvedély, hanem azért, mert szeretnek a vízen pihenni, élvezik a menetszelet. Az utazósebessége a jachtoknak 9-10 kilométer/óra, ami tényleg egy kényelmes, kellemes sebesség, ráadásul nem is kell foglalkozni annyi mindennel, mint egy vitorláson, nyugodtan lehet napozni, iszogatni.
A verseny inkább családias jellegű, tulajdonképp mindenki győztes, aki elindul, mert tuti jól érzi magát egész nap: elvileg az a hajó lenne a győztes, amelyik a legerősebb motorral és a legspeciálisabban megépítve indul, gyakorlatilag azonban nem a győzelem hajtja az indulókat és a tájékozódási képesség is belejátszik a végeredménybe. Az elektromos hajó töltés nélkül simán elmegy 6-8 órát, tehát a verseny alatt nem kell "tankolni", de ha megelégszünk a 7 kilométer/órás sebességgel, akár hosszában megjárhatjuk oda-vissza a tavat egy töltéssel.