A Magyar Reklámszövetség reklámetikai bizottsága és az Önszabályozó Reklámtestület közös állásfoglalásban ítélte el a Zalabaromfi Zrt. óriásplakátját, írja a Népszabadság.
 
A Bomba csirke feliratú és egy tangabugyis, nagyterpeszű nőt ábrázoló (csak Budapesten kiállított) plakát azzal sokkolta a járókelőket, hogy a nő háta a hentesüzletekben és vágóhidakon használatos módon van részekre osztva. Így például hát, comb, szárny, felső comb stb. felirat jelenik meg szaggatott vonallal tagolva.
 
A Magyar Reklámszövetség reklámetikai bizottságához az átlagos egy-két panasszal szemben ezúttal hat kifogás is érkezett. A bizottság valamennyi tagja nagyon gyorsan egyetértett abban, hogy a plakát a reklámetikai kódex több cikkelyét is sérti, mivel a női testet tárgyként, megvehető húsként kezeli – idézi a Népszabadság a testület egyik tagját.
 
Markovich Réka ugyanakkor kihangsúlyozza, nem a szexualitással volt a gondjuk, mivel a női test ábrázolása hosszú időkre tekint vissza, itt viszont a női test öncélúan, tárgyként ábrázolva jelent meg. A bizottság állásfoglalásában felszólítja a céget a reklám visszavonására, a médiát pedig arra kéri, álljon el a hirdetés közlésétől.
 
A plakátot megrendelő Zalabaromfi Zrt. vezérigazgatója ugyanakkor nem örül annak, hogy ilyen kontextusban jelenik meg a márkanév, mivel a kampányt vicces, poénos hirdetésnek szánták.