Az elmúlt évtized alatt "súlyosabbá" váltak a légiutasok, akik ráadásul több poggyászt visznek a magukkal, s mindez negatívan hat a repülésbiztonságra - állítják a SAS skandináv légitársaság szakemberei. Egy évtizeddel ezelőtt egy átlagos férfi utas ruházattal és kézipoggyásszal együtt körülbelül 88 kilogramm terhet jelentett a fedélzeten, míg a hölgyek esetében az érték nem haladta meg a 70 kilogrammot - írja az MTI. A próbamérések szerint ma az utasok átlagosan három kilogrammal többet nyomnak, s a kézipoggyászuk is több. Ez pedig összességében egy-egy járat esetében egytonnás különbséget eredményez a normatíva és a tényleges súly között.

A terebélyesebb utasok kényelmetlenebbül utaznak, ám a fő baj az, hogy a "túlsúlyos" repülőgépek több üzemanyagot fogyasztanak, hosszabb a felszállás előtti nekifutás, illetve leszálláskor megnő a féktávolság, ráadásul csökken a levegőben a gép stabilitása.