Egy kacsintó Mao Ce-tung-figurát egy dühös Napóleon váltott fel a Citroën egyik reklámján, mert a spanyolországi kínai közösséget feldúlta, hogy a hajdani kommunista vezetőt karikatúraszerű ábrázolásban marketingkampányra használták fel. A francia cég Kínában és Spanyolországban is bocsánatot kért azoktól, akiket reklámjával esetleg megsértett. Az előző hirdetés a kommunista Kína első vezetőjét hunyorítás közben, grimaszolva jelenítette meg. A Citroën visszavonta a hirdetést és ígéretet tett arra, hogy többé nem veti be Maót. A spanyolországi marketingkampány új arca most Napóleon: a lapokban feltűnt új hirdetésen a Spanyolországot egykor leigázó francia császár látható dühös arccal egy Citroën gépkocsi fölött. A jelszó ugyanaz, mint ami a korábbi "maós" képen volt: "Adjátok meg Cézárnak, ami Cézáré!". Az AFP kérdésére a Citroën szóvivője elmondta, hogy a cég Mao "nem helyénvaló" ábrázolását illetően egy Kínában közzétett közleményben kért bocsánatot, továbbá hasonló tartalmú levelet küldött Kína madridi nagykövetének is. A Citroën azonban hozzáfűzte, hogy itt "könnyed, humoros kampányról" volt szó, és más történelmi személyiségeket a jövőben is felhasználhat a márka reklámozására. (MTI)