A brit oktatási minisztérium körlevelet küldött az óvodáknak, amelyben arra biztatják a nevelőket: engedélyezzék a kicsik számára a játékfegyverek használatát, mivel az akciós játékok elűzik az unalmat, javítják a szellemi teljesítményt és növelik az érdeklődést a tanulás iránt. Egy felmérés szerint ugyanis a 3-5 év közötti fiúgyermekek átlagosan lemaradnak egy kicsit ezen a téren a kislányokkal szemben, és ez részben azért van, mert fékezik a vad játékok iránti vágyukat, amelyekhez játékfegyverek kellenek - írta a Corriere della Sera című olasz napilap. A körlevél kétségkívül tetszést arat a gyerekek körében, de szembemegy az eddigi pedagógiai felfogással, dühíti a pedagógus szakszervezeteket, a szülők jó részét és figyelmen kívül hagyja a rendőrség tanácsait.

"A játékfegyverek szimbólumai az erőszaknak és a gyerek, aki fegyverrel játszik, gyakran agresszív is" - nyilatkozta Steve Sinnott, a pedagógus szakszervezet főtitkára. A miniszter azonban védi a körlevelet. Elmagyarázta, hogy csak abból a tényből indultak ki hogy sok gyerek, főleg a fiúk, szeretik a zajos játékokat. Ezért kéri a nevelőket: álljanak ellen annak a természetes ösztönüknek, amely tiltja a játékfegyverek használatát. Annette Karminhoff Smith írónő, a londoni Gyermekegészségi Kutató Intézet alkalmazottja szerint a tiltás megsokszorozza az ilyen játékok iránti vonzódást. A gyerekek, ha nincs fegyverük, a kezüket használják. "A probléma inkább ott van, hogy miként keletkezik a fegyverhasználat ötlete, ami nem természetes ösztön, hanem abból az erőszakból nő ki, amelyet a gyerekek látnak a videojátékokban, a rajzfilmekben, a tv-ben. Ezen a téren kellene valamit tenni" - jelentette ki. (MTI)