"Sárga, ronda, nem áll jól semmivel, de életet menthet" - olvasható azon az óriásplakáton, amelyen Karl Lagerfeld divattervező a francia gépjárművekben július 1-től kötelező sárga láthatósági mellényben és hozzá keményített nyakú fehér ingben, csokornyakkendőben és a szokásos sötét napszemüvegében pózol. Karl Lagerfeld a francia közlekedési minisztérium által elindított útbiztonsági kampánynak lett az arca. A kampány arra figyelmezteti az autósokat, hogy a kétkerekűeket kivéve ezentúl minden lerobbant gépjármű tulajdonosainak kötelező a fluoreszkáló láthatósági mellény viselése és az elakadásjelző háromszög kitétele. A citromsárga mellény és az eladásjelző háromszög július 1-től kötelező tartozéka lesz az autóknak, az a tulajdonos, akinek a járművéből ezek hiányoznak a rutinellenőrzés során, 135 euró (32 500 forint) bírságra számíthat. A jármű meghibásodása esetén pedig a mellényt már az autóból való kiszállás előtt fel kell majd venni. Október 1-ig még nem fogják a szankciót alkalmazni a szabály ellen vétő autósoknál. A néhány napja elindított kampány ugyanis akkora siker, hogy a láthatósági mellény hiánycikk a francia üzletekben. A minisztérium több, mint 2800 óriásplakátot helyezett el 110 város közelében és rádióreklámok is figyelmezettnek az új jogszabályra.