Egy felmérés szerint az amerikai munkaadók több mint fele személyes emailek küldése vagy internetezés miatt küldi el dolgozóit. A munkáltatók 43 százaléka folyamatosan ellenőrzi a beosztottak email forgalmát, több mint 70 százalékuk technikai eszközökkel figyeli a dolgozók elektronikus levelezését, 40 százalék használ egy munkatársat arra, hogy manuálisan áttekintse a cégektől kimenő levelezést.
Bekeményítettek az amerikai cégek, a dolgozókat azonnal kirúgják, ha munkahelyükről privát emaileket küldözgetnek. A legtöbb munkaadó ma már a munkaszerződésbe foglalja, hogy munkaidőben tilos fogadni és küldeni elektronikus magánleveleket, és erre külön is felhívják a figyelmet. Akit rajtakapnak, hogy a munkahelyén a munkájához nem kapcsolódó levelezést folytat vagy internetezik, azonnali hatállyal kirúgják.
A dolgozók egy része bíróságra megy, de a törvény a munkáltatót védi: a dolgozó nem a munkáját végezte, és személyes célra használta a cég eszközeit. Ebben az esetben a munkaadónak jogában áll megválni az alkalmazottjától. Az egyre szigorúbb ellenőrzésre az adott okot, hogy elszaporodott a munkahelyi internetes szörfözés és privát elektronikus levelezés. Egy felmérés szerint a dolgozók hetven százaléka munkaidőben folytatja magánlevelezéseit, egyesek a napjuk legnagyobb részét emailezéssel és internetezéssel töltik. (FH)