horoszkóp

A kézfertőtlenítő is részegíthet

MTI
2011.06.20. 14:15

A mosdóban elhelyezett kézfertőtlenítőtől részegedett le egy alkoholfüggő páciens egy ausztrál kórházban - idézte ausztrál orvosok figyelemfelkeltő cikkét hétfőn a The Daily Telegraph brit napilap online kiadása. A Medical Journal of Australia című orvosi folyóiratban vasárnap ismertették annak a páciensnek az esetét, aki a kórházban elhelyezett fertőtlenítő szerből hat palackkal - egyenként 3,75 decilitert - megivott. Vérvétel után kiderült, hogy ezzel 2,71 ezrelékes véralkoholszintet "sikerült" elérnie, ez több mint ötszöröse a 0,5 ezrelékes határnak, amellyel autót vezethet valaki Ausztráliában. Michael Oldmeadow, a melbourne-i Alfred Kórház munkatársa elmondta, hogy bár nem ez volt az első ilyen jellegű eset, ez volt az eddigi legsúlyosabb, a páciens pedig szerencsésnek mondhatja magát, hogy egyáltalán túlélte. A kézfertőtlenítő gél etanol tartalma 66 százalék, ezt kezdte el fogyasztani az alkoholfogyasztással összefüggő gyomorhuruttal kezelt páciens. Az orvosok szerint az incidens ráirányította a figyelmet arra, hogy a kézfertőtlenítésre kirakott antibakteriális szerek palackját úgy kell rögzíteni, hogy azokat ne vihessék el más típusú fogyasztási célra.