Ha az embernek a magyarok+tévénézés kombinációt mondja valaki, egyértelműen az brazil sorozatok előtt órákon át ücsörgő és szipogó nyugdíjas néni ugrik be neki. Valamelyest alá is támasztja az Internetet.hu által közzétett mostani kutatás is ezt: eszerint nagyhatalom vagyunk Európában a tévé előtt eltöltött időt tekintve. A Nielsen felmérése szerint napi 318 percet (azaz több mint 5 órát) görnyed a tévé előtt az átlagmagyar. A fiatalabbak (18-49 év) napi 271 percet ülnek a képernyő előtt, viszont az idősek majdnem hét órán át.

És hogy legyen összehasonlítás, a brit Ofcom is felmérte a brit tévézési szokásokat, ami szerint az átlabrit 242 percet néz tévét naponta. A 17 vizsgált országban az olaszok közelítenek csak meg minket 293 perccel. Tavaly még a magyarok is csak 286 percet vertek el a tévével, szóval rakétaszerűen kilőtt a tévémánia nálunk. A közlemény szerint a háttérben a minőségben és árban is javuló kábel-, műholdas és IP-tévék állnak, amik egyre több csatornát kínálnak. Persze az sem meglepő, hogy a nyugdíjasok nézik a legtöbbet a tévét, hisz nekik van rá idejük leginkább.

A tévék pedig reklámokból élnek, a Nielsen szerint tavaly 4 millió 152 ezer reklámot adtak le a csatornák. Ez napi 11 ezer hirdetést jelent. A tévé előtt töltött idő 8 százalékában néztünk reklámot, ez napi 76 szpotban merült ki.