horoszkóp

Schobert első fokon hazudott: a bíróság kézbesítette az ítéletet

2014.03.03. 15:32 Módosítva: 2014-03-03 16:05:20

A Fővárosi Törvényszék kilencoldalas dokumentumban foglalta írásba első fokú ítéletét az év egyik legkülönlegesebb peréről, amiben nem jogerősen elmarasztalta az RTL Klubot és Schobert Norbertet egy 1947-es fotó miatt. A képről ugyanis Schobert Norbert az RTL Klub több műsorában is azt állította, hogy a Rákosi a búzamezőn c. képet édesapja, Bauer Sándor készítette. Mint azonban kiderült, a fotót nem Bauer Sándor, hanem néhai Bass Tibor fotóművész készítette, ezért az elsőfokú ítélet alapján Schobert hazudott, az első fokú pert pedig a művész családja nyerte. A nemrég írásba foglalt ítéletet a napokban kézbesítették a feleknek, így nem tudni, hogy az RTL Klub és Schobert fellebbeznek-e, vagyis a törvényszék döntése ezért még nem jogerős.

A Velvet birtokába került határozat szerint a felperesek száz százalékban megnyerték a pert. Ha az ítélet jogerőre emelkedik, akkor az RTL Klubnak egy napon három alkalommal – reggeli, délutáni és késő esti időpontban – be kell olvasnia a bírósági határozat rendelkező részét. Schobert és a tévécsatorna 276 ezer forint perköltséget buktak eddig a perben.