Nagy csinnadrattával reklámozták a magyari filmeket a 2014-es Berlinalén, ez 13,8 millió forintnyi közpénzt vitt el – írja az Átlátszó. Munkatársuk ugyanis azon a partin is járt, amit az amúgy igen tehetős Andy Vajna köré szerveztek 3,5 millió forintból. Ezt egy, a Magyar Nemzeti Filmalaphoz (MNF) benyújtott, és általuk gyorsan teljesített közérdekű adatigényléssel tudták meg (miközben a partin tartózkodó sajtós első mondata ez volt: „Mi azt szeretnénk, ha erről nem írnátok semmit”. Ez érthető annak tükrében, hogy a fődíjért egyetlen magyar film sem volt versenyben idén.

Az Átlátszónak megküldött adatok szerint kilenc fő utazott ki az MNF részéről, a szervezet standot bérelt és fizette a magyar produkciók tiszteletére adott kétszáz fős fogadást is. Ez 300 forintos euróárfolyammal számolva 14 millió forint. A pénz fele a munkatársak kinttartózkodásra és a fogadásra ment el, a maradékból állítottak standot a Coming Outnak és az Isteni műszaknak. A munkatársak 2-3 napot töltöttek kint, részben a kormány által Cinema Total néven szervezett ötnapos kísérőrendezvényen.

A munkatársak kiutazása (repülőjegy és biztosítás) félmillió forintba került, szállásuk költsége – beleértve a rendezvényszervező, a zenekar és a fellépő énekes szállását – további 2,5 millió forintba (8249 euró). A kollégák háromcsillagos hotelben laktak, fapadossal repültek, és turistaosztályon utaztak. A napidíjuk 10 napra 624 ezer forint (2080 euró) volt. Ez összesen 3,6 millió forint, majdnem ugyanannyi, amennyibe a fogadás került. A 202 fős rendezvény 3,5 millió forint volt úgy, hogy bérleti díjat nem kellett fizetni, a helyszínt a Berlini Nagykövetség ingyen adta a filmalapnak – fogalmaz az Átlátszó. 

A Sensation Event & Congress Kft. nettó 800 ezer forintért vállalta a dekoráció és díszkivilágítás kivitelezését. Azt nem tudni, őket közbeszerzéssel választották-e ki, ráadásul az Átlátszó szerint a Senastion-csoport már több állami megbízást is kapott az elmúlt években. 6,2 millióba került még Berlinben a stand- és vetítőterem-bérlés, a stand dekorációja, a katalógusok, szórólapok, plakátok, továbbá az akkreditáció, a nevezési díj és a hirdetések. Félmillió forint ment el a helyi közlekedésre és az „egyéb stand dekorációra".

Bővebben az Átlátszó cikkében olvashat a történetről.

Hozzászólna? Facebook oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!