Az áruházaknak évente 300 millió tonna gyümölcsöt és zöldséget kell kidobniuk, mert azokat nem vette meg senki. Próbáljon belegondolni, hány liter víz, hány napsütéses óra ment pocsékba csak azért, mert a zöldségek egy picit mások voltak. A mértéktelen finnyáskodás következményére a Mobiledia hívta fel figyelmünket.

Franciaország harmadik legnagyobb áruházlánca, az Intermarché nem bírta nézni, hogyan kezeli az emberiség az élet azon legtermészetesebb velejáróját, hogy a ronda gyümölcsök és zöldségek is éppen olyan gyakoriak a világon, mint a (gyümölcsök külsejét bezzeg bíráló!) ronda emberek.

A "Szerény gyümölcsök és zöldségek" névre hallgató projektben az áruházlánc a termelőktől nem csak az eladásra szánt, hanem a kiselejtezett, csúnyácska zöldségeket és gyümölcsöket is megvásárolja, a boltban pedig szeparálva árusítják azokat. Az egyetlen különbség közöttük az áruk: a csúnya gyümik harminc százalékkal olcsóbbak, így a szegényebb családok számára is lehetőség nyílt a napi ötszöri zöldség- és/vagy gyümölcsfogyasztás lehetőségére.

Az akció nagyon sikeres, az emberek a kis csúfságokat viszik, mintha azok szépek lennének, a gyerekek mohón isszák a rondaságokból készült narancslevet. Valószínűleg finom!

Ha érezte magát életében valaha is rondának, vagy csak el akarja hitetni önmagával, hogy nem érdeklik a külsőségek, örüljön ön is a rusnya gyümölcsök azonnali sikerének, miközben az alábbi videót nézi:

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!