Börtönbüntetésre ítéltek Angliában egy magyar motorost, aki több mint 200 kilométeres sebességgel haladt egy keskeny országúton, és az erről készült felvételt feltöltötte a YouTube videómegosztó portálra, írja az MTI. Az Oxford közelében, Banbury kisvárosban lakó, 28 éves Ferenci Sándor még júniusban 130 mérföldet meghaladó - több mint 209 kilométeres - sebességgel különböző mutatványokat hajtott végre Yamaha motorjával: a járművet hátsó kerekére emelte, blokkolva fékezgetett, és a szembejövő járművek sávjában száguldozott.
A felvételeket - amelyeket azóta eltávolítottak a YouTube-ról - Ferenci egy barátja készítette különböző helyekről, köztük egy gyalogos felüljáróról. Az oxfordi koronabíróság - amelynek eljáró bírája "elmebetegnek" és "súlyosan felelőtlennek" nevezte a motoros által bemutatott manővereket - hétfőn 12 heti szabadságvesztésre ítélte Ferencit, és két évre eltiltotta a járművezetéstől. A vétkest egyébként nem az interneten közzétett felvétel alapján találták meg; egy autós feljegyezte a rendszámát, és jelentette az esetet a rendőrségnek.
Nagy-Britanniában vannak érvényben a legszigorúbb sebességkorlátozások az EU-n belül. A megengedett legmagasabb sebesség autópályán is csak 70 mérföld - 112 kilométer/óra -, országúton legfeljebb 60, lakott területen 30 mérfölddel lehet haladni. Ezeket a korlátozásokat a rendőrség drákói szigorral be is tartatja; az országutak mentén, sőt a városokban is egymást érik a sebességellenőrző kamerák. Éppen most kezd elterjedni az ellenőrzés új módszere, az átlagsebesség-mérés. Ennek lényege, hogy az ellenőrzött - sokszor 20-30 mérföld hosszú - útszakasz elején és végén szerelnek fel egy-egy kamerát, amelyek azt mérik, hogy a jármű mennyi idő alatt ér el a szakasz elejétől a végéig. Ha az így kiszámított átlagsebesség jelentősebben meghaladja a sebességkorlátozást, az autós büntetésre számíthat. Szakértők szerint ez sokkal hatékonyabb, mint az egyedi kamerák, amelyeknek megpillantásakor az autósok lelassítanak, látókörükből kikerülve pedig ismét beletaposnak a gázpedálba.