Földön és levegőben is keresték a magyar hatóságok azt a kisrepülőt, amellyel kedden délután fél kettőkor szakadt meg a rádiókapcsolat. A gép papírjai szerint Szlovákiából Jakabszállásra tartott, de útközben eltűnt. Később kiderült, hogy Szatymazon rendben leszállt. A pilóta a repülési tervben rosszul adta meg ugyanis a célállomás reptér azonosító kódját, ráadásul utolsó rádiós bejelentkezésével becsapta a légi irányítást. Ezért hihették, joggal, hogy gond lehet a repülővel.

Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatósághoz (OKF) kedden dél után fél három előtt érkezett jelzés a honvédség illetékes parancsnokától az eltűnt gépről. A honvédség azt közölte, hogy a légi irányítás információja alapján egy órával korábban megszakadt a rádiókapcsolat egy kisrepülővel. Tatár Attila, az OKF főigazgatója elrendelte a Mentés-összehangoló Központ részleges felállítását, a bajba jutott légi jármű felkutatására a földi-, és légi kutató erők alkalmazását. A légi kutatáshoz a honvédség szolnoki kutató-mentő helikopterét, rendőrségi helikoptert is bevetettek, a földön pedig mozgósították a tűzoltóságot illetve a rendőrséget - tájékoztatta a Független Hírügynökséget Szentes György, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője.

Az egységek még nem voltak az eltűnés feltételezett helyén, amikor újabb bejelentés jött, hogy a kisrepülő három órakor rendben leszállt Szatymazon. Ekkor derült ki, hogy a pilóta nem is akart Jakabszállásra menni, csak nem ismerte Szatymaz repterének azonosító kódját, ezért írta a repülési tervbe a másik repülőtérét. Mivel azonban rádiókapcsolat megszakadt a géppel, a hatóságoknak csak a repülési tervben szereplő adatok szolgáltak támpontul. A pilóta egyébként Jakabszállás közelében felvette a kapcsolatot a légi irányítással, bejelentkezett rádión, mintha leszállna ott, majd kikapcsolta a készüléket. De nem szállt le, hanem Szatymaz felé vette az irányt, kikapcsolt rádióval. A rendőrség megkezdte a pilóta kihallgatását.