Bár még nem lehet biztosan tudni, hogy valóban nem működtek-e a biztosító berendezések a rábapatonai vasúti átjáróban, a GYSEV rövid tájékoztatást adott a Független Hírügynökségnek az esetről. Stöckert Dávid elmondta, a KRESZ egyértelműen szabályozza, mit kell tennie az autósnak, ha nem működik a fénysorompó. Ilyen esetben ugyanis meg kell állnia és meggyőződnie arról, jön-e vonat.
A vasúttársaság sajtószóvivője hozzátette: az már a rendőrségi vizsgálatokból derül majd ki, hogy ténylegesen mit történt. Stöckert Dávid elmondta: ha egy készülék meghibásodik a rendszer automatikusan kikapcsol és így nem ad téves jelzést. Mint mondta: ez a legjobb megoldás, az ilyen eseteket ugyanis a KRESZ egyértelműen szabályozza. A KRESZ egyébként azt is előírja, hogy akkor is meg kell győződni a vasúti átjáróban arról , hogy nem jön vonat, ha a fénysorompó működik.
Ahogy arról a Független Hírügynökség korábban beszámolt csütörtök reggel egy személyautó hajtott a vonat elé a rábapatonai vasúti átjárónál. A 33 éves vezető azonnal életét vesztette. Az elsődleges rendőrségi vizsgálatok szerint, vélhetően nem működtek a biztosító berendezések a balesetkor.