Az emberi erőforrások minisztere azt kezdeményezi, számítson minősítő körülménynek a büntető törvénykönyvben, ha valaki oktatási intézményben, illetve intézmény által szervezett programon nemi erkölcs elleni bűncselekményt követ el.  Ezt a miniszter a Felsőoktatási Kerekasztal keddi ülése előtt jelentette be a fővárosban.

A sajtótájékoztatón Balog Zoltán azt mondta: megkéri az igazságügyi minisztert, hogy a fentiek érdekében tekintse át a jelenlegi szabályozást és az erre vonatkozó tényállásokat. Arra kéri minisztertársát, hogy világosan legyen kiolvasható a törvénykönyvből: ha valaki oktatási intézményben vagy az intézmény által szervezet programon követ el nemi erkölcs elleni bűncselekményt, akkor az „minősített tételnek" számít - írja a távirati iroda.  Az alapeset egytől öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntethető, míg a minősített eset kettőtől nyolc évig terjedővel - jelezte Balog Zoltán. Megjegyezte: senki nem akar általánosítani, de a nyilvánosságra került gólyatábori esetek felvetik azt a kérdést, hogy jól van-e szabályozva az egész rendszer.  A miniszter jelezte: a javaslatot a kerekasztal ülésén is megvitatják majd. 

A kormány megalakulása óta először összehívott kerekasztal ülésével kapcsolatban kiemelte: folytatják azt a munkát, amit az elmúlt négy évben a felsőoktatás átalakításával összefüggésben elkezdtek. Az ülésen a Magyar Rektori Konferencia, a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara és a Felsőoktatási Dolgozók Szakszervezetének képviselője vesz részt. 

A kerekasztal új vezetője Palkovics László felsőoktatási államtitkár lesz - jelezte a miniszter. 

Palkovics László elmondta: építenek az új felsőoktatási stratégia kimunkálása során a korábbi anyagokra is. Emlékeztetett: minden intézménnyel leültek, megnézték elképzeléseiket, ezek „összedolgozása" zajlik most. A keddi ülésen áttekintik azt is, hogy a kerekasztal milyen formában tud bekapcsolódni ebbe a munkába - jelezte. 

Az államtitkár megerősítette: az a cél, hogy decemberben el tudják fogadni az új felsőoktatási stratégiát.