Eva Varholíková-Rezešová kilenc év börtönt kapott másodfokon szeptember 11-én azért, mert 2012 augusztusában négy ember halálát okozta az M3-as autópályán. Novák Péter ügyvéd első- és másodfokon is arra építette a védekezést, hogy az áldozatok Fiat Puntója hirtelen vágott ki egy kamion mögül, ezért Rezeđovának sansza sem volt elkerülni az ütközést. Műszaki szakértők csatája lett a perből, de végül minden, befolyásoltsággal nem vádolt szakértő egyetértett abban, hogy fizikai képtelenség lehetett egy ilyen rapid sávváltás egy ilyen idős sofőrtől. A Hvg.hu megszerezte azokat a felvételeket, amik ezt bizonyítják.

A Rezešova-párti műszaki szakértők 1,5 másodpercben adták meg azt az időt, ahogy a Fiat sofőrje sávot váltott. A szimulációk során azonban kihullott a csontváz a szekrényből: kiderült, hogy a tesztet végző autóversenyző nyugodt körülmények között sem volt képes ilyen gyorsan biztonságosan sávolt váltani. Így nem valószínű, hogy a négy embert és szüreti felszerelést szállító Fiat ilyen manővert tett volna.

Deli Kálmán és Pintér Zoltán szakértők úgy tudták, 3 másodperc alatt nem lehet kényelmesen sávolt váltani, az alatt már nagyon hirtelen manővernek kell történnie. Mivel eldurvult a szakértők csatája, önköltségen beszálltak az egészbe, és titokban teszteltek a kiskunhalasi reptéren. „Vásároltunk egy, a balesetben érintett 1.1-es Fiat Puntóval teljes mértékben megegyező autót, és felkészítettük a mérésre. Maga a mérés április 24-én délelőtt volt a kiskunlacházi repülőtéren. Ez azért is fontos, mert valószínűleg csak a nagyon érdes beton futópálya miatt úszhatta meg a sofőr a borulást, miközben megpróbált ilyen hirtelen mozdulattal betérni” – mondta Pintér. A Fiatot szintén megpakolták, majd a bukósisakos 26 éves versenyzőt nekieresztették a kijelölt pályának, a kocsi minden paraméterét aprólékosan mérve közben.