A jelen és a jövő adoniszai mellett szeretjük az elmúlt évtizedek ideális férfijait is bemutatni néha olvasóinknak. A baj az, hogy nincs sok anyag, amit felhasználhatnánk, ami van, az meg rendszerint problémás. De ha az itt már tárgyalt Wilhelm von Gloeden munkásságának meg tudtuk bocsátani a homoerotikus-pedofil felhangokat, akkor talán honfitársnőjének, Leni Riefenstahlnak filmjeit is tudjuk műalkotásként értékelni annak ellenére, hogy a hölgy Hitler barátjaként lelkes támogatója volt a nemzetiszocialista pártnak, és az 1930-as és '40-es években propagandafilmeket készített a náciknak.
Az alábbi részlet az egyik ilyen filmből való. Leni Riefenstahl az 1936-os berlini olimpiát volt hivatott megörökíteni, és az ott készült Olympia c. dokumentumfilmet a mai napig filmtörténeti jelentőségűnek tartják, mind technikai, mind művészi szempontból.
Az egyik legkiemelkedőbb részlete az alábbi, amelyet műugrók gyakorlataiból vágtak össze megdöbbentően modernre, gyors snittekkel és visszafelé lejátszott ugrásokkal. A részlet egy mesteri rácsodálkozás a férfitest szépségére, ezért gondoltuk, hogy itt a helye a Kockahas blogban. Ráadásul a náci vezetők kifejezett utasítása ellenére Riefenstahl nemcsak az európai versenyzőkre koncentrált, hanem ugyanolyan gyönyörűnek mutatja a világ távolabbi tájairól érkezett többi sportolót is.