Jelentősen gyengébbek matematikából a mostani angol tanulók a hetvenes évekbeliekhez képest – állítja egy Telegraph által közzétett felmérés. A kutatásokat a tizennégy éves korosztályban végezték, és az eredmények akár megdöbbentőnek is nevezhetők. A matekból kirívóan gyenge tanulók aránya az elmúlt harmincöt-negyven évben hét százalékról tizenötre nőtt, a kiemelkedően jó matekosok száma pedig hasonló arányban csökkent.

A kutatást végző intézmény, a King's College London munkatársai a probléma gyökerét egyértelműen abban látják, hogy a modern oktatásban nem elsődlegesen az a cél, hogy a diákok megértsék a tanultakat, hanem csak arra készítik fel őket, hogy a vizsgákat zökkenőmentesen abszolválják. Elizabeth Truss, a King's College London szóvivője szerint ez a tendencia egyértelműen aggályos, és a tervezett brit oktatási reformnak – ami többek közt a tankötelezettséget is megemelné tizenhatról tizennyolc éves korra – erre a problémára is megoldást kell találnia.