Hollywood imádja a szerelmi háromszögeket, mi is imádjuk a szerelmi háromszögeket. A témát feldolgozó vagy valamilyen szinten érintő műveket felsorolni és rangsorolni lehetetlen, de mi most valami ilyesmire vállalkozunk: összeállítottuk az általunk legizgalmasabbnak talált szerelmi-háromszög filmeket. Az 5 a kedvenc számunk a randiblogban, de hogy a tizes lista meglegyen, kezdjünk először 5 darabbal akik majdnem bejutottak. Be nem fért, de ettől még felejthetetlen az Anyádat is, amelyben két kamaszsrác egy érett nővel, khm, utazgat, vagy a Távol Afrikától, ahol végül Meryl Streep se a férjét, se Robert Redfordot nem tudja megtartani, de még afrikai birtokát sem. Valószínűleg leginkább a színészek miatt találtuk olyan lenyűgözőnek Scorsesétől az Ártatlanság korát, és kellemes emlék az Büszkeség és balítélet valamennyi feldolgozása, és ezalatt Bridget Jones naplóját is értjük. Kihagyhatatlan továbbá egy ilyen listáról a klasszikus Édeshármas, de most akkor következzen tényleg az öt legfőbb kedvenc, különösebb sorrend nélkül.

Moulin Rouge! - Lehet, hogy nem minden nő kurva, de a filmbéli Satine (Nicole Kidman) mindenképpen az. A szíve azért ettől még a helyén van - a tüdeje sajnos nincs, hogy a befejezés mindenképpen tragikus legyen -, így végülis nem képes a vagyonos herceg ajánlatát elfogadni és az utolsó pillanatban a pénz helyett mégis az igazi szerelmet választja, Ewan McGregor személyében. A sztori nem teljesen eredeti persze, a Kaméliás hölgy és a Traviáta mind-mind előzményei ennek a filmnek.

Harcosok klubja - A kedvenc ötünkben ez is benne van, pedig aki tudja, hogy mi a regényben/filmben a poén, az tudja, hogy ez a háromszög nem is háromszög. A film narrátorát egy Marla nevű jelenség fosztja meg időnként legjobb barátjától, Tyler Dudentől. Ebben a háromszögben Helena Bonham-Carter részére Brad Pitt a lepedőakrobata szerető és Edward Norton a megértő barát, akinek az egészet el is lehet mesélni. De jó lenne, ha az életben ez a két férfitípus egyben is fellelhető lenne...

Zongoralecke - Jane Campion remekműve szintén abból a fajtából való, ahol maga a sztori meglehetősen szokványos, de az olyan elképesztően erős képekkel és karakterekkel kerül a vászonra, hogy azt évtizedek múltján is megemlegetik. Holly Hunter Oscart is kapott azért, ahogy némán szenved Új-Zélandon érdekházasságában, majd viszonyt kezd a vad Harvey Keitellel. Bár végülis a "szárnyát" lenyisszantják, végül mégis sikerül kitörnie a háromszögből, amint arra nyilván mindenki jól emlékszik, aki látta ezt a filmet.

Otthon a világ végén - Egy elképesztően jó regény nemrossz megfilmesítése, amelynek legfőbb előnye, hogy Colin Farrell benne a főszereplő. A háromszög biszexuális csúcsát játssza ő, a másik két sarok a meleg szerető és az ő legjobb barátnője - Farrell karaktere végülis az utóbbival alapít családot. Izgalmasan kusza kapcsolatok, remek '80-as évekes hangulat és mellé egy extra adag melankólia. Akinek nem volt meg, vadássza le!

Elveszett jelentés - Sophia Coppola Japánban játszódó filmje nagyrészt Bill Murray és Scarlett Johansson kettősére koncentrál, de harmadikként ott van azért az utóbbi kedves férje is. És éppen ő az egyik legszimpatikusabb az egészben, az, hogy itt ő, a harmadik sincs gonosznak beállítva. Ebben a sztoriban senki nem rossz szándékú és senki nem hibás. A filmbéli Charlotte nem is szeret ki férjéből attól még, hogy szokatlan viszonyba kezd egy fura és idősebb férfival, viszont tudják mindketten, hogy hol vannak a határok. Vajon mi is tudjuk, hol vannak a jó filmek? Ha az ön kedvenc szerelmi háromszögét kihagytuk, ne kíméljen, mondja el egy kommentben!