horoszkóp

A női test néha úgy üzen, hogy maga a nő nem is tud róla

2009.12.19. 18:10

Judy James Nagy-Britannia egyik leghíresebb pszichológusa, aki ismertségét részben annak köszönheti, hogy a kint tizedik évadjára készülő Big Brotherben is meg szokott jelenni. A valóságshowhoz kapcsolódó műsoraiban a lakók viselkedését, a közösségben elfoglalt helyét és egymással kialakuló kapcsolatait elemzi rendszerint.

A hölgy azonban a hétköznapi életben előforduló viselkedésmintáknak is nagy tudósa, és egyik szakterülete éppen a flörtölés. Nemrég jelent meg a "Testbeszéd szabályai" című könyve, és a mai posztban az ebben tárgyalt érdekességek közül szemlézünk - természetesen ötöt. Ezek azt mutatják be, a nők teste hogyan üzen a férfiaknak flörtölés közben, néha tudatosan, néha azonban ösztönösen.

1. Haj- és ruhaigazgatás. Amikor egy nő egy olyan férfit pillant meg, aki felkelti érdeklődését, a hölgy gyakran akaratlanul is hajához nyúl és megigazítja a frizuráját, vagy éppen a ruhája kivágásán, szoknyája alján igazít valamit. Ennek persze egyrészt az az oka, hogy biztos akar lenni benne, hogy a lehető legjobban néz ki a kívánatos férfi jelenlétében, de a nők gyakran akkor is igazgatnak, amikor maguk is jól tudják, hogy erre semmi szükség nincs.

Megjelenésük szempontjából legalábbis nincs. Az ilyen igazgatásnak más szempontból viszont igenis van jelentősége: a hölgy ezzel fel tudja hívni magára a férfi figyelmét. Sőt, egyben azt is mondja, hogy "tessék, itt vagyok, fel vagyok rá készülve, hogy nézzenek".

2. Mással foglalkozás. Ha a szemkontaktus már megvan, de a férfi még nem ment oda a nőhöz, a hölgy gyakran akaratlanul is kísérőjéhez, barátnőjéhez fordul segítségért. Amikor a nők tudják, hogy a férfi nézi őket, gyakran hirtelen úgy tesznek, mintha nagyon el lennének foglalva a másikkal. Megbeszélnek valamit, vagy valami egyéb tevékenységbe kezdenek hevesen. Ebből természetesen távolról sem szabad azt a következtetést levonni, hogy a nőt már nem is érdekli az adott férfi.

Ha a hölgy, miközben tudja, hogy nézik, megérinti barátnőjét, akár csak a karján vagy a haján, ez az iránta érdeklődő férfi számára azt az üzenetet hordozza, hogy hamarosan ő lehet az, aki ezekben a gyengéd érintésekben részesül. Nem véletlen, hogy a férfiak néha eszüket vesztik egy hölgypáros alakítása láttán.

3. Utánzás. Elsőre nagyon furán hangzik ez, de amikor végre személyes beszélgetésbe elegyedik a pár, a hölgy gyakran utánozza a férfi mozdulatait vagy fordítva. Ez természetesen nem egy pantomimvetélkedőt eredményez, csak olyan apróságokban mutatkozik meg, mint például hogy mindeketten ugyanolyan magasságban tartják maguk előtt a kezükben a poharukat.

Ennyi máris elegendő, hogy a testbeszéddel azt fejezze ki egymásnak a két fél, hogy a kapcsolat elkezdődött, egy hullámhosszon vannak.

4. Karba tett kéz. A kezek karba tétele az egyik legalapvetőbb gesztusa a testbeszédnek, amit természetesen mindenki ismer, ért és tudatosan-tudattalanul használ is. A karba tett kéz köztudomásúlag bezárkózást jelent, önmagunkba fordulást. Annak a jele, hogy nem akarunk a többiekkel foglalkozni, unatkozunk, illetve egyedül vagy kellemetlenül érezzük magunkat. Természetesen egy ilyen jelzés egy randin vagy flört közben nem sok jót jelent.

Kevesebben tudják azonban, hogy a karba tett kéz jelentése teljesen megváltozik, ha kézfejünket nem dugjuk be a karunk alá, úgy, hogy tenyerünk a bordáinkat tapintja. Amennyiben ehelyett kezünket felkarunkra helyezve tesszük karba a kezünket, azaz kézfejünket nem rejtjük el, a gesztus üzenete megváltozik, és unalom helyett készenlétet, figyelmet, érdeklődést fejez ki. Rögtön nem is veszi ki magát olyan rosszul randi közben. Sőt.

5. Farkasszem. Azt is sokan tudják, hogy ha a másik szemébe nézünk, amíg az illető beszél, ezzel azt adjuk a beszélő tudtára, hogy figyelünk, és érdekel minket, amit mond. Ha egy randin azt szeretnénk kifejezni, hogy szinte isszuk a másik szavait, vigyázzunk, hogy tekintetünk ne nagyon kalandozzon el máshova, miközben partnerünk beszél.

Megváltozik azonban ennek a gesztusnak a jelentése, amikor változik a beszélő személye. Míg a hallgatónak szinte kötelessége folyamatosan a beszélő tekintetét keresni, addig a beszélő részéről már nem veszi ki magát ilyen jól, ha viszonozza ezt a fürkésző nézést. Ha valaki úgy beszél hozzánk, hogy közben folyamatosan a szemünkbe néz, előbb-utóbb kellemetlenül fogjuk magunkat érezni, és az illetőről olyan benyomásunk alakul majd ki, hogy szinte erőszakosan próbál minket meggyőzni valamiről. Valami olyasmiről méghozzá, amit jobb lenne, ha nem hinnénk el.