horoszkóp

Az amerikaiak tapasztalatukra, az európaiak találékonyságukra büszkék

2010.12.16. 17:54

A LinkedIn.com olyan, mint a Facebook, csak korábban indult és nem a baráti, hanem a munkahelyi-üzleti kapcsolatok ápolására szolgál. Az oldal felhasználói ezért - kicsit a társkereséshez hasonlóan - bemutatkozásukat annak tudatában írják meg, hogy azt potenciális munkaadók is olvashatják, ezért próbálják személyiségüknek és tevékenységüknek legpozitívabb oldalait kidomborítani.

A LinkedIn-profilokban leggyakrabban használt szavak az USA-ban

1. Széleskörű tapasztalat

2. Innovatív

3. Motivált

4. Eredmény-orientált

5. Dinamikus

6. Bizonyítható háttér

7. Csapatjátékos

8. Gyors tempójú

9. Problémamegoldó

10. Vállalkozói

A LinkedIn blogjában közzétették, mik az amerikai felhasználók által a bemutatkozáskor leggyakrabban használt szavak, illetve kifejezések. A fent is olvasható listát a “széleskörű tapasztalat” vezeti, és az innovativitás a második. Tekintve azonban, hogy a LinkedIn az egész világon elérhető (igaz, pl. magyar nyelvű verziója nincs), megvizsgálták, hogy néhány többi országban mit tartanak az első számú pozitív tulajdonságnak.

A végeredményt az alábbi térkép foglalja össze: míg a széleskörű tapasztalat Kanadában és Ausztráliában is vezet, nálunk Európában nem a ezzel jönnek a legtöbben, hanem mindenki azt mondja, hogy ő innovatív. Kivételt képeznek ez alól is a britek, akik viszont találékonyságuk helyett motiváltságukra büszkék. Érdekes módon a déli országokban egy harmadik kifejezés a nyerő, mégpedig a dinamizmus, ez az, amivel a legtöbb spanyol, indiai és brazil henceg.

Forrás: blog.linkedin.com
Forrás: blog.linkedin.com