A University at Buffalo kutatói azt vizsgálták, mennyiben érhetők tetten a Facebookon a két nem közötti viselkedésbeli különbségek. A napokban publikált kutatás szerint a társadalom elvárása az, hogy egy férfi (pl. a sport vagy a karrier terén elért) kimagasló teljesítményeire legyen büszke, míg a nőknek az általánosan elfogadott nézet szerint abban kell kiteljesedniük, hogy megjelenésükkel, külsejükkel foglalkoznak. Bár ez így durva általánosításnak tűnik, a kutatók szerint a Facebookról gyűjtött adatok is azt támasztják alá, hogy a nők jó része valóban ezeknek az elvárásoknak megfelelően viselkedik az interneten.
311 résztvevő segítségével - átlagéletkoruk 23,3 év volt - megvizsgálták, hogy ki mennyi időt tölt a Facebookon, hány fotót tesz fel magáról és hány ismerőst verbuvál maga köré. Mint kiderült, mindegyik tekintetben a nők vezetnek, sőt, a poszt alján megtekinthető videóból az is kiderül, hogy a hölgyek ötször annyi képet töltenek fel magukról, mint a férfiak. Mivel a férfiak számára a Facebookon való szereplés nem számít teljesítménynek, kevesebb időt töltenek a közösségi oldalon, a nők egy része ezzel szemben kapva kap a lehetőségen, hogy felhívja a figyelmet magára, illetve külsejére, népszerűségére (barátok magas száma).
Természetesen azért nem minden nő a szépítkezés megszállottja. A pszichológusok megkülönböztetik azt a nőtípust, akinek önértékelése a nyilvánosság előtti szereplésen alapszik. Ők mások véleményére hagyatkoznak saját maguk megítélésekor, saját szépségükre vagy annak hiányára, esetleg bármilyen téren elért győzelmükre mások felett. A kutatás szerint ez a nőtípus felelős a Facebook forgalmának javáért.
Vannak azonban olyan nők is, akiknek önértékelése a privát szférán alapszik, azaz azon, hogy mennyire élnek saját megítélésük szerint erkölcsösen, illetve hogy családtagjaik szeretik-e őket, harmónia uralkodik-e környezetükben. Mivel az ilyen nők attól érzik jobban magukat, ha mondjuk valami jót tettek valakivel, akit szeretnek, ők nem töltenek túl sok időt a Facebookon azzal, hogy újabb hódolókat és lájkolókat keresnek maguknak.
Természetesen a kutatásból az lett volna a legérdekesebb, ha azt is nyilvánosságra hozzák, hogy mi az aránya egymáshoz a két nőtípusnak, de valószínűleg erre nézve azért nem nyilatkoztak a kutatók, mert meglehetősen alacsony létszámú mintával dolgoztak, és ennyiből még nem lehet következtetéseket levonni. Nincs más hátra tehát, mint hogy olvasóink véleményét kérdezzük meg a dologról.
Ön szerint melyik nőtípus a gyakoribb, az elsősorban mások csodálatát váró (azaz sokat facebookozó) nők vannak többen, vagy belső értékekből erőt merítő (azaz kevesebbet facebookozó) nőkkel lehet gyakrabban találkozni?