Nagy szükség van a reflektorfényben otthonosan mozgó sztárokra, hogy elvigyék az illatot a gyors sikerig. Amikor Cindy Crawford Magyarországon járt parfümbemutatóján, csendes mosollyal hallgattam a marketingeseket, akik szerint nemcsak az arcát adta, hanem személyesen részt vett a parfümje megalkotásának folyamatában is, és még a kedvenc virágját, a magnóliát is említették. Crawford kisasszony észvesztően nézett ki két gyermek után is, csillogóan értelmes nőnek látszott, de valószínűleg messzire elkerülte a parfümőr laborját, és helyette szépségével bűvölt a reklámfotón.
A sok, kínkeservesen kiszenvedett marketingblabla helyett azonnal hat J. Lo zuhanyfüggönyön átderengő popója vagy Mr. Beckham a tükör előtt begyakorlott, professzinálisra fésült mosolya. És természetesen a parfümjével végre ön is olyan lesz, mint "Ő". Aztán amikor az elcsábult rajongó felpróbálja világhíres imádottja parfümjét, esetleg ráébred arra, hogy nem kapott mást, csak végtelenül leegyszerűsített, nyílt reklámot. Persze a sztárillatok között is akadnak jó példák, némelyiket kifejezetten kedvelem, hiszen nincs sok összefüggés a név és az illat között.
Ami igazán érdekes: kevesen tudják, hogy a brilliáns fotókon és reklámszpotokban a parfümmel pózoló sztárok milyen parfümöt fújnak magukra, ha nem megy a kamera. Van olyan pici párizsi parfümház, amely néha a nap közepén bezár, lefüggönyzi az egyetlen kirakatát, és a diszkréten belibbenő Nicole Kidman számára személyesen javasol az újdonságai közül. Nem mondom, hogy nem szeretnék egyszer hasonló megtiszteltetésben részesülni pédául Jessica Albától, de istenigazából Jacques Cousteau-nak örülnék, ha még élne. Micsoda sós-algás tengerillatot készíthetnék neki…
Ön szerint ki lesz a következő celebritás, aki parfümmel lép a piacra? Rihanna, Halle Berry, Avril Lavigne vagy Justin Timberlake? Elárulhatom, mert a szerződésük már készül.