Visszavonhatatlanul visszatértek a 90-es évek

Pár éve már a levegőben lóg a 90-es évek retró, de eddig szerencsére csak olyan dolgok jöttek vissza, amik nem jutottak el a nagyon széles néprétegekhez: néhány idétlen neon ruha, meg kiegészítő. Aztán, amikor kiderült, hogy idén hivatalosan is divat lesz a kockás ing, ami nagyjából a 90-es évek elejét meghatározó grunge-korszak óta szeretne betörni a divatba, már jól látszódott, hogy ez a folyamat nem itt fog megállni. Következzenek az érvek amellett, hogy a 90-es évek retrója van.

A hét egyik fontos eseménye volt, hogy a fiatal énekesnő, Kesha a Casio Baby-G karórák hivatalos arca lett. Amiben nem az az érdekes, hogy Kesha reklámszerződést kapott, hanem hogy a 90-es évek egyik legmeghatározóbb karórája a G-Shock hivatalosan is visszatért. Persze sosem szűnt meg, de azért az utóbbi jó néhány évben teljes volt körülötte a csönd.

Kesha bemutatja az új G-Shock órákat
Kesha bemutatja az új G-Shock órákat

Aztán ott van még a klumpa, ami ugyan nem mai találmány, először a hetvenes években hódított, aztán a kilencvenes évek elején vettek ilyet a progresszív apukák, hogy automatikusan Magenheimmé változva vigyék a gyereket az oviba. Mondjuk, a Crocs hódítása után tényleg csak szezonok kérdése volt, hogy ismét felüti fejét a fatalpú veszedelem, ami lehet, hogy kényelmes, de hogy a kórházi folyosón kívül minden élethelyzetben bizarrul mutat, az biztos.

Chloe Sevigny modern felfogású klumpában idén nyáron
Chloe Sevigny modern felfogású klumpában idén nyáron

De nem hagyhatjuk ki a napszemüvegeket sem, ami szintén sokat elmond arról, éppen melyik korszakban járunk. A 80-as évek retrójának egyik legkönnyebben felismerhető szereplői a Ray Ban Wayfarerek voltak. A márka nem változott, csak a modell: az új retrószemüveg a Ray Ban Clubmaster, amit 1986-ban dobtak piacra a 60-as évek retrójának a jegyében, de igazán népszerű a 90-es években volt. Meg most. Nézzék, kik hordanak manapság Ray Ban Clubmastereket: Mary-Kate Olsen, Katy Perry, Lindsay Lohan és persze Robert Pattinson. Szóval a celebvilág azon rétege, amelyiknek esélye sem volt akkor ilyet hordani, amikor először divatba jött, hiszen túl kicsi volt még.

A divattól kicsit eltávolodva egy korszak visszatérését általában a zenékben szokták még bizonyítani. A 90-es éveknél érdemes azt is megjegyezni, hogy úgy általában a videoklipek korszaka is visszatért. Míg a 2000-es évek elején kicsit visszaszorultak a klipek, most Lady Gaga, Beyoncé, Britney Spears és a többi mainstream előadó klipjeit olyan érdeklődés övezi, mint amikor az Aerosmith Liv Tyler és Alicia Silverstone főszereplésével gyártotta a klipeket a bevállalós csajokról, vagy hogy a Guns N' Roses milyen szép videót csinált a November Rainhez.

A videklipek újjászületése mellett egyértelmű jele még a 90-es éveknek az, hogy Lady Gaga legújabb számában, az Alejandro címűben gyakorlatilag Ace of Base-t játszik, de még ennél is sokkal durvább, hogy visszatért a Vengaboys. Innen már tényleg csak egy lépés a 2Unlimited.

Ha ennyi bizonyíték nem lett volna elég: Mi jellemzi a lehető legjobban a 90-es éveket? A Beavis & Butthead. És mi lesz vele? Nagy valószínűséggel bő tíz év szünet után viszatér.

Önök szerint itt a 90-es évek?

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek