Jobb az átlagos nő az újságban, mint a gebe

A brit Look magazinban korábban is feltűntek molettebb, vagy átlagos méretű modellek, de az utóbbi pár hónapban már minden egyes számban pózolnak olyan nők, akiknek súlya, alakja eltér a divatvilágban megszokottól. Ali Hall, a magazin munkatársa szerint nagyon meglepő volt az eredmény. „Nagyon megérintette az embereket, hálát rebegtek, arról meséltek, hogy mennyivel jobban érzik most már magukat a bőrükben” – tette hozzá. Persze nem a Look az első magazin, amelynek szerkesztői úgy döntöttek, hogy átlagos külsejű nőkkel próbálnak hatni azokra, akik a divat, a hírességek világa által sugallt követelmények miatt önbizalomhiányban szenvednek.

Hall leszögezte, nem a hírverés miatt csinálják mindezt, hanem tényleg segíteni szeretnének. Ami az eladásokat illeti, Hall szerint még korai bármilyen következtetést is levonni, de úgy véli, hogy hosszabb távon sikeres lehet a stratégia. Állítólag ezt mutatja az is, hogy nagyon sok kiadványnak látványosan estek a számai, míg ők csak fél százalékkal kevesebb lapot terítenek. A Guardian szerint több olyan magazinnak is növekedett az eladása, amelynek vezetősége úgy döntött, hogy száműzik a hivatásos modelleket.

article-0-0AFC8C48000005DC-84 634x430

A német Brigitte-ből négy százalékkal több fogy a váltás óta, ami egyébként tavaly januárban történt. Andreas Leber, a kiadvány vezetőszerkesztője azt mondta, teljesen természetesen jött ez a lépés, nem stratégiai döntésről van szó. A hirdetők is jól fogadták a változást, és állítólag még a luxusmárkák képviselői is egyetértenek abban, hogy manapság egy női lapnak, egy divatmagazinnak másképp kell kinéznie, mint mondjuk pár évvel ezelőtt.

A brit Essentialsnek sem lehet oka panaszra, az első szám, amelynek címlapján nem hivatásos modell szerepelt, huszonöt százalékkal teljesített jobban a korábbi kiadványokhoz képest, és ugyan a lelkesedés már nem ilyen nagy, de azért jelenleg is nagyobb példányszámban árusítják a lapot, mint a döntést megelőzően – írja a Guardian. „Szerettük volna, ha a kiadvány valóban az olvasókról szól, és szerintem most erre a vonalra vágynak a nők. Egy sokkal valódibb, sokkal pozitívabb tartalomra vágytak” – nyilatkozta Jules Barton-Breck szerkesztő.

Douglas McCabe, az Enders Analysis munkatársa szerint, ha egy magazin – mondjuk a Look – nemcsak hivatásos modelleket alkalmaz, sokkal változatosabb tartalommal jelentkezik, akkor könnyebb beazonosítani, egyedi lesz. „Az Egyesült Királyságban nagyon telített a piac. A hirdetők szemszögéből nézve ugyan nagyon sok a felület, de nehéz ezeket megkülönböztetni egymástól”- tette hozzá. Persze azért némi kockázattal is jár egy ilyen döntés, hiszen nemcsak lenyűgözni szeretnék a hirdetőket, az olvasókat, hanem egy fontos leckét szeretnének tanítani nekik. Hozzátette, mivel a számok nagyon kedvezőek, ezért úgy tűnik, hogy egy létező igényt elégítenek ki.

Fotó: Models.com / V Magazine
Fotó: Models.com / V Magazine

Ben Barry, a Cambridge Egyetem egyik hallgatója azt vizsgálta, hogy vajon a nők nagyobb valószínűséggel vesznek-e meg egy kiadványt, ha olyan modellek szerepelnek benne, akikkel könnyebben azonosulnak. Összesen háromezer brit, amerikai és kanadai nő vett részt a felmérésben, és valóban többen hajlandóak pénzt áldozni valamilyen termékre akkor, ha a modell korban, méretben vagy bőrszínben hozzájuk hasonló. Hozzátette, a hirdetőknek és a szerkesztőknek nem szabad megfeledkezniük a célközönségről, és bizonyára hajlandóak lesznek változtatni, ha látják, hogy ez milyen anyagi haszonnal jár. Egy korábbi posztunkban mi is rákérdeztünk, hogy Önök száműznék-e a modelleket és a celebeket a magazinokból, és a többség igennel válaszolt.

Oszd meg másokkal is!
Mustra