Jennifer Rubell, egy amerikai művész, aki főként installációkkal foglalkozik a hét elején mutatta be új műalkotását a londoni Stephen Friedman Galleryben, ami Vilmos herceget ábrázolja. A mű egy életnagyságú viaszszobor a hercegről, öltönyben, mintha az oltárnál állna a házasságkötéskor menyasszonyára várva. Rubell azt az érzést akarja átadni a műalkotása megtekintőinek, hogy milyen lehet Kate Middletonnak lenni, és ott állni a jegygyűrűben a herceg mellett. A látogatók képet is készíthetnek magukról Vilmos herceg karjába kapaszkodva. A látogatók a jegygyűrű pontos mását is az ujjukra húzhatják.
"New Yorkból repültem Miamiba, közben az Us magazint olvastam. Azon a héten volt, amikor eljegyezték egymást, és minden róluk szólt, mindenhol lehozták az eljegyzési képeiket. Én meg csak néztem ezt a képet. Ahogy magabiztosan áll a képen, és ahogy Kate belékarol. Nem tudtam kiverni a fejemből. Tökéletes Hamupipők/Szőke herceg történet" - mondta a művész a Daily Beastnek.
Rubell elmondta, hogy az Egyesült Államokban legalább akkora esemény a királyi esküvő, mint Angliában, sőt talán még nagyobb is. A tengerentúlon a művész szerint úgy tekintenek az egész esküvőre, Vilmos hercegre és Kate Middletonra, mint a megvalósult tündérmesére.
Egyelőre a látogatók is. "Eddig senki sem jelezte, hogy zavarja az alkotás, talán akkor lehet belőle probléma, ha néhány ember visszaél a helyzettel a fotózkodás közben, de az meg nem engem minősít. Számomra a legérdekesebb ebben az installációban, hogy a művészettörténetben mindig is megvolt ez a probléma a nők ábrázolásáról. Valami olyat akartam létrehozni, amikor még csak azt sem választom ki, hogy melyik nőt ábrázolom, és abba sem szólok bele, hogy mi legyen a szituáció. A cél alapból az, hogy felhúzd a gyűrűt az ujjadra, de természetesen egyáltalán nem muszáj ezt tenned" - mondta Rubell.