Az Eurovelo-hálózat egy egész Európát átszelő kerékpáros útvonalrendszer, amit az Európai Kerékpáros Szövetség próbál tető alá hozni. Ha kész lenne mind a 70 ezer kilométer, akkor simán végig lehetne menni Norvégiától Olaszországig, Franciaországtól Romániáig az egyes túraútvonalakon. Ha kész lenne. Ugyanis sok országnak még vannak tennivalói e téren, így Magyarországnak is, amin keresztülhalad az egyik legfontosabb útvonal, a Folyók Útja, azaz a 6-os számú. A Duna-menti kerékpárút elkerülhetetlenül átszeli Budapestet is, így mi is ezt tettük, megnéztük, hogy van kialakítva és kijelölve az EV6 a fővárosban. A végeredmény részben elszomorító.
Bemelegítésnek eltekertünk Csepelen át a startvonalunkig, a Ráckevei-Duna feletti M0-hídig. A Szigetszentmiklós felől érkező EV6 ugyanis ezen a hídon megy át a pesti oldalra, ami óriási hibája a vonalvezetésnek. A híddal még nincs gond, bár tábla híján figyelni kell, hogy az ember rögtön az első lehetőségnél hajtson le róla balra, majd 180 fok megint balra, 90 fok jobbra és a Duna-parton is vagyunk. Kilométereken át haladunk itt, idilli a táj, nyaralók, sokmilliós villák, motorcsónakok, kajakosok, kacsák, nyugalom. Egyvalami lehet zavaró, murvás az út, így virsligumis biciklivel élvezhetetlen lehet. Ez a soroksári Horgász parton is folytatódik, majd egyszer csak elérjük a Tusa utcát, innen a Forster János Jakab utcán (volt Dunapart-alsó) haladunk tükörsima, bringajellel felfestett aszfaltúton. Kerékpáron kívül ide csak célforgalom hajthat be.
Aztán véget ér mindez, kanyargós, de jól kitáblázott kereszteződések és utak jönnek, átmegyünk a Gyáli-patak hídján, jön egy rövid burkolatlan szakasz (ezt igazán leaszfaltozhatták volna), majd kiérünk arra a sima útra, ami a Molnár-szigetre visz. Az utat elhagyva pazarul megépített, bár meztelen csigáktól hemzsegő kerékpárút visz a Felső Duna sorig, ahol szintén jó a burkolat. Az utca vége felé egy bal-jobb-bal-jobb kanyarkombináció után (szintén kitáblázott rész) elérjük a Szigetdűlőn átvezető hosszú aszfaltutat, ahol tavaly megölték a soroksári kocogó nőt is. Azóta sincs itt közvilágítás. Ezután pár kanyarral elkerüljük a turistacsalogató szennyvíztisztítót (az egyik kanyar mellé kerékpárutat építettek kb. 50 méter hosszan, totálisan értelmetlenül), majd a Vízisport utcában találjuk magunkat.
A nagyon hosszú és jól leburkolt utca végére beérünk Pesterzsébetre, és az idilli környék átvált a pokol legmélyebb bugyrává. Eleve a Csepeli átjárónál zéró a kitáblázottság (el is tévedünk elsőre), de a hivatalos út itt balra kanyarodik a folyó felé. Itt sikerült kockaköves szakaszt hagyni, még egy hegyikerékpáron is szétrázza az embert a burkolat. Ez még istenes: ezután a burkolat szűnik meg, majd a murvás út egy hepehupás, aszfaltozott, kerékpárnyi széles ösvényben folytatódik, balra a Duna és a bozót, jobbra a Soroksári úti rendező-pályaudvar betonkerítése. Aztán az aszfalt is elfogy, mostmár tényleg olyan a terep, mint egy crosscountry-versenyen, ide turistát engedni biztos nem szabad. Döbbenet, de a Hídépítő útra (ez már Ferencváros) kiérve kiderül a táblákból, hogy JÓ úton jöttünk, EZ az EV6 itteni szakasza. Az említett utca félig aszfaltos, félig macskaköves, tele illegális szeméttel és parlagfűvel.
Innen radikális változás jön: a Kvassay úton átkelve rendes bicikliúton és aszfaltúton haladunk, felkacskaringózunk a Duna-parti sétányra, majd szűk járdán a Rákóczi hídra (táblázottság itt is erős 2-es). Ettől fogva következnek a budai Duna-part ismert gyermekbetegségei: az ELTE-campus melletti kerékpárút tövébe telepített tüskés bokrok, a szűk Petőfi híd alatti átjáró, a közös gyalog- és kerékpárutak borzalma az állandó vitákkal (ld. Szent Gellért rakpart, Lánchíd alatti alagút, Bem rakpart), a Margit hídi bringaút-kereszteződés és a Görzenál melletti oszlopos útszűkület. Sokan ismerik még a város legnonszenszebb pontját, a HÉV fölötti hidat, ahol TOLNI kell a biciklit, nehogy felfelé tekeréskor elüssünk egy pincsikutyát.
Az óbudai szakasz változó: a Szentlélek és Fő tereken macskaköves út visz át, majd a Laktanya utcában és egyéb kis utcákban érünk ki a híres Filatorigát környéki legálfalhoz, hogy aztán a HÉV-en átkelve (nulla tábla) újabb apró utcákon haladjunk a Jégtörő útig. Itt szuper kerékpárút visz el a hipermarket mögött, majd a gázgyár melletti utca is nyugodt tekerést biztosít. Átkelünk a vasúti híd alatt, majd az Aranyhegyi-patakon, és az út kivezet a Római partra. Innentől vegyes a helyzet, hol murván, hol gagyi minőségű aszfalton, hol viacoloron megy a kerékpárút, míg el nem éri a Duna-menti töltést, ami kiviszi a budakalászi városhatárhoz. Óbuda kaphatná kitáblázottságból a legnagyobb 1-est, lévén, hogy odafelé nem erre mentünk, egyértelműnek tűnt a felfestett biciklijelekből, hogy a Nánási úton és a Királyok útján kell tekerni. Ez szintén jó minőségű út, de nem olyan szép, mint a Duna-parti. Érdekes módon a városközponti irány kielégítőbben volt kitáblázva.
Ha kerületi szinten lebontanánk, a következő összegzés áll össze délről észak felé:
- XXIII. kerület (Soroksár): egyszerűen le kéne rendesen aszfalozni a hiányzó, amúgy nem túl hosszú szakaszokat, és minden hibátlan lenne. Najó, még az említett szigetdűlői közvilágítás nem lenne rossz.
- XX. kerület (Pesterzsébet): itt a fő gond a Csepeli átjáró környékével volt, a burkolatot fel kéne újítani a Gubacsi hídfőnek nevezett parton.
- IX. kerület (Ferencváros): kész katasztrófa a Hídépítő útig tartó szakasz, mindennek nevezhető, csak kerékpárútnak nem. Itt mindent ki kéne építeni a nulláról vagy szólni az európai szervezetnek, hogy terelje másfelé az útvonalat. A táblázáson is lenne mit javítani.
- XI. kerület (Újbuda): mit keres az ELTE mellett a tüskebokor?! A Petőfi híd környéki szűkületeket és kerékpárút közepére betett oszlopokat kéne megoldani. A Gellért rakparti gyalog- és kerékpárút olyan gordiuszi csomó, amit nem egyszerű átvágni, de szorítunk az önkormányzatnak.
- I. kerület (Vár-Víziváros): a közös gyalog- és kerékpárutak miatt vannak konfliktusok, plusz az olyan szűkületek, mint a 19-41-es villamos kanyarja miatti, illetve a Lánchíd alagútja problémásak, de a Clark Ádám tér tervezett átépítésével ezek megoldódhatnak.
- II. kerület: (Felhévíz-Újlak): Ha nem is makulátlan, a II. kerületi szakaszba nem tudunk belekötni.
- III. kerület: (Óbuda-Békásmegyer): A Görzenál melletti szűk keresztmetszet és a told-a-bringát kerékpároshíd röhej, az utóbbinak semmi értelme nincs, inkább telepítsenek fekvőrendőröket a hídra. A Fő téren lehetne sokkal simább a kockakő, ha már ragaszkodnak a történelmi hitelességhez. A Római parton és a Kossuth Lajos üdülőparton végighúzhatnának egy aszfaltcsíkot rendesen. Végezetül kérnénk az EV6 rendes kitáblázását, már ha ez nem ciki a kerületnek.