Most hogy egyfelől elszoktunk a hó látványától télen is, másfelől talán mégis lesz némi égi áldás, összeraktunk egy galériát, na meg pár szót arról, milyen a téli Budapest. (A képen a behavazott Aquincum látható).
Fotó: Shutterstock
A hóeltakarítást az FKF Zrt. végzi, egész korszerű jármáparkkal (a képen a Budai Várpalota udvara látható, háttérben a Sándor-palotával).
Fotó: Shutterstock
Mercedes Atego és Mercedes Unimog a nagyobb hókotrók típusai, de Iseki téli célgépekkel is kotornak a szűkebb helyeken (a fotón az Erzsébet híd).
Fotó: Shutterstock
Telente gyakran alkalmaznak rendkívüli hómunkásokat is, róluk még a Pa-Dö-Dő is megemlékezett a Hómunkások dalában (a képen a Tóth Árpád sétány a Várban).
Fotó: Shutterstock
Ha már az FKF lepucolta az utakat, lehet vígan autózni, sőt bringázni is már. Ugyanis a Bubi-rendszer sem áll le télre (a fotón a János-hegyi Erzsébet-kilátó).
Fotó: Shutterstock
A biciklik 40 százaléka, azaz 440 kerékpár használható télvíz idején. A bicajok alkalmasak a téli használatra, és nagyobb korrózióra se számít a BKK (a képen a Hősök tere).
Fotó: Shutterstock
A villamosok sem állhatnak le télen, a pályák zömét az FKF takarítja, de a BKV-nak is van 9 hóseprő villamosa (a kép a Széll Kálmán téren készült).
Fotó: Shutterstock
Régen minden jobb volt, mondhatják a BKV-nél, ugyanis a hóseprő célgépeik olyan ősi darabok, amik sok évtizednek voltak már szemtanúi (a képen épp korcsolyáznak).
Fotó: FORTEPAN