A fonódó villamoshálózat áldott-átkozott kiépítése a kerékpárosoktól is nagy véráldozatot kíván. Munkatársunk bringáját most újítják fel, de előre retteg, hogy fog a Széll Kálmán tér felől átvergődni a munkagépeken és munkagödrökön, míg a hídon át érkező kollégák a hídfőről való lejutás nehézségeit ecsetelik nap mint nap.

Kipróbáltuk az egyik legfontosabb, a Margit hidat is érintő tengelyt: a budai rakparti kerékpárutat (azaz az Eurovelo 6 egyik szakaszát). A Clark Ádám tér átépítése még nem érinti a bringautat, használható az alagút, a cidri később, a Vám utcánál jön. Szépen ki van táblázva, hogy kérem, menjen erre-arra, mert itt felújítás zajlik. Ha ön országúti vagy egyszerű városi bringával van, ne jöjjön el eddig, az első lehetőségnél menjen rá a Bem rakpartra még korábban. Mivel itt padkázni kell. Kőkeményen.

A Batthány téren sem egyszerű átjutni autósok, buszok és gyalogosok között, a Fő utca meg maga a szmogpokol: a szűk keresztmetszet miatt a bringás is beszorul a dugóba, hacsak nem félti az életét és kezd előzgetésbe. A Bem téren kifejezetten rossz a kitáblázottság, de azért be lehet sasszézni a terelőútként használt kis utcákba, amelyek kivisznek a Margit hídhoz.

Az aluljárón át kell tolni a bringát, majd felemelni pár lépcsőn, végül a gyalogosok tömege közt cikázva, pár lámpás kereszteződést leküzdve kint is van az ember a HÉV-alagút kijáratánál, folytathatja útját Óbuda felé a kerékpárúton.

Összegezve a tapasztalatokat elmondhatjuk, hogy ezt a méretű építkezést nem lehet a bringások sérelme nélkül (sem) megoldani, és sikerült a helyzetet 90 százalékban jól megoldani. A Bem téri átvezetésen még lehetne finomítani, a Margit híd környéki bringás-gyalogos őskáoszon viszont már nem egyszerű. Mindegy is, szurkolunk (de inkább menjen a pesti oldalon)!