Reagált a 4-6-os sínpályájának felújításáról készült képeinkre a BKK, egészen pontosan a BKV, mert ezt a munkát ez a cég rendelte meg.

Alapvetően arra panaszkodtunk, hogy az elvégzett munka csúnya, a beton repedezett, kifolynak a tömítések, és hogy kilóg a sín a beton szintjéből, ezért megáll a sínek között a víz, esőben csak tócsán át lehet megközelíteni a megállókat, ráadásul a kilógó sínben pont jól meg lehet botlani.

Röviden annyit tudunk mondani, hogy ha ez önt is zavarja, akkor jobb, ha megszokja, mert így szakszerű a dolog, de mindjárt kifejtjük lent, pontosabban közöljük a BKV válaszát.

Miért esünk el a sínekben?

"A villamos pálya szintje a szigorú pályageometriai előírások miatt nem igazítható rugalmasan az úttesthez és a különböző burkolatokhoz, valamint azt is figyelembe kell venni, hogy a sínnek mindenképpen magasabban kell lennie a burkolatnál, mert a sínek több éves kopása után sem érheti el a villamos kereke a betonszintet. Ebből sajnos következik, hogy 100%-os hatékonysággal nem oldható meg minden helyen a vízelvezetés, kizárólag akkor, ha a teljes útpályaszerkezet és peronok áttervezése és átépítése is megtörténne. Ennek a felújításnak a keretében nem volt lehetőség a teljes Oktogon peron és úttest felújítására, ott csak a felújított szakasz csatlakozik a meglévő pályához" - válaszolta a BKV.

 Vagyis ez most egy darabig így marad, esőben lehet ugrálni a tócsákban, egyébként meg figyelni a lépésekre.

Az mondjuk pozitívum, hogy hivatalosan még nincs teljesen kész az egész, esztétikai javítások még lesznek.

 "A nagykörúti villamos vonal Tátra utca – Aradi utca közti szakaszának műszaki átadása még nem történt meg, május 23-án úgynevezett ideiglenes forgalomba helyezés történt. A befejező munkákat a villamos forgalom mellett végzi el a kivitelező a következő hetekben. Ennek keretében történik az ideiglenes kiöntések véglegesre cserélése, és egyéb burkolatjavítások" - írta a BKV.

Mikor lesz újra felújítás?

Természetesen a mostani felújítás sem az örökkévalóságnak készült, de most várhatóan 8-10 évig nem kell hozzányúlni ehhez a szakaszhoz.

"A forgalmas útátjáróknál a keresztirányú gépjárműforgalom jelent extrém terhelést az útburkolaton és a sín-úttest csatlakozásokon. A most felújított szakaszon (Tátra utca – Aradi utca között) nem szükséges komplex felújítás a következő években. Megfelelő karbantartás mellett a sűrű és folyamatos villamos közlekedés által legjobban igénybevett szakaszokon (pl. ívek, intenzív gyorsítási és fékezési szakaszok, kitérők) mintegy 8-10 év alatt következhet be olyan mértékű elhasználódás, ami egy esetleges pályaelem (sín, kitérő) cserét indokolhat. A felújított útátjárók bazaltbeton burkolatának tartóssága nagymértékben függ a keresztező gépjárműforgalom intenzitásától és a közútkezelő fenntartási tevékenységétől (pl. téli sózás) is" - írták a BKV részéről.