Több olyan Facebook-csoportnak is tagja vagyok, ahol az emberek a megunt cuccaikat árulják, és ezekben egyre gyakrabban találtam magam szembe használt BKK-bérlettel. Ezek alatt legtöbbször kialakult egy vita, miszerint az új tulajdonos tudja-e használni a rajta lévő személyi igazolvány szám miatt, ezért úgy döntöttem, utánajárok: megkerestem a BKK-t, mi igaz abból, hogy pár száz forintért átírják a rajta lévő számot, és hogy egyáltalán használhatja-e valaki a mások által korábban vásárolt bérletet.
A használt BKK-bérletekkel kapcsolatos posztok alatt a legtöbbször két táborra szakadtak az emberek: volt olyan, aki óva intette az embereket, hogy pár ezer forint spórolás miatt kockáztassák azt, hogy elkapják őket, mások pedig arra hivatkozva érveltek a vásárlás mellett, hogy a „BKK központjában 200 forintért átírják a számot”.
Emiatt több kérdéssel is fordultam a közlekedési központhoz: Tényleg van lehetőség a szám átírására? Milyen keretek között: csak ha valaki új személyi igazolvány számot kapott vagy bármilyen esetben? Kérhet valaki úgy cserét, hogy a bérletet vette/találta?
A BKK válaszol
A BKK-tól kapott válaszból megtudtam, hogy nyomós indok esetén (például ha valakinek lejárt az okmánya, amivel a bérletet használja, és emiatt új számot kapott) van lehetőség a cserére – igaz, az nem 200, hanem 250 forintba kerül.
Ugyanakkor felhívták a figyelmem arra is, hogy a képen is látható,
közösségi oldalon olvasható módszer szabálytalan.
Bár a visszaváltások, illetve a cserék havi mennyisége nem utal arra, hogy ezzel a lehetőséggel visszaélnének, felhívják az ügyfelek figyelmét, hogy a BKK-bérlet nem ruházható át másra. Egyúttal kérik őket, hogy ne hagyják magukat megtéveszteni, az esetleges kellemetlenségek elkerülése érdekében
soha ne vásároljanak más nevére kiállított, más által már használt bérletet.