Az Adidas piacra dobott egy új cipőt. Ez önmagában nem valami nagy breaking. Persze a sneakerfüggők rácuppannak az ilyenekre, de a német cipő- és ruhagyártó cég különlegesebbet akart annál, hogy simán csak valami menő rapper nevével drágán eladott csukával villantson. Ezért kitalálták, hogy nem a hardcore cipőfanatikusokat, a kondilépőkre ráfeszült Carrie Bradshaw-kat szólítják meg, hanem az átlagfogyasztókat. És jött az Adidas és a berlini tömegközlekedés szerelemgyereke,

a cipő, ami egy éves bérlet is egyben.

 

A plusz poén, hogy ugyan limitált példányszámú, de még olcsó is. Úgy olcsó, hogy a berlini éves BVG (az ottani BKK) bérlet 723 euró, míg a cipő ára csak 180 euró. Forintban itt 220 ezerről és 55 ezerről beszélünk. Vannak a piacon olyan sneakerek, amik ugyanennyibe kerülnek, de nem lehet velük legálisan ingyen buszozni meg villamosozni meg metrózni. (Persze bliccelni tangapapucsban is lehet, az meg ugye női magazin nyári számának ajándék mellékleteként is beszerezhető.) Ki lehet számolni, hogy mennyire éri meg. Nagyon. Vásárlói szemszögből is jó vétel – mondjuk tömegközlekedve ebben az Adidas lépőben kell lenni vagy egy táskában mindig magunknál kell tartani –, de a cipő- és ruhagyártó cég, valamint a BGV szempontjából is abszolút pozitív kicsengésű ez a sztori.

Felmerült a kérdés, hogy nem lehetne-e ezt itthon is megcsinálni.

A berlini mintát követve alapból csak két dologra lenne szükség: a budapesti tömegközlekedsére és egy budapesti ruhamárkára. Előbbinek ott a BKK. Utóbbira pedig nem akarunk nagyon ötletet adni, de van olyan márka, ami annyira budapesti, hogy még egy termékének a nevében is szerepel a főváros egy FCKN-nel közbeékelve – és nem mellesleg volt már közös projektje egy nagy céggel, a Heinekennel.

A berlini sztoriban inkább a tömegközlekedési vállalat részéről kell fogékonynak lenni, mert valahogy rá kell készülniük arra, hogy lesz 500 olyan cipő az utcákon és a buszokon meg a villamosokon, amik feljogosítják a viselőjüket az adott tömegközlekedési eszköz használatára. (Feltehetőleg arra is fel kellett készülni, hogy ezek a cipők ne legyenek hamisíthatók.)

Ebből kiindulva gondoltuk úgy, hogy előbb a BKK-t kell megkérdezni, hogy nálunk egyáltalán lehetséges-e egy ilyen kollaboráció. Megkeresésünkre a következőt válaszolták.

Fontosnak tartjuk jelezni, hogy természetesen a BKK is keres olyan együttműködési lehetőségeket, amelyek mind az utasok, mind a BKK, mind az akcióban résztvevő piaci szereplők hasznára válhatnak – noha nem a jegyváltás vagy jegyellenőrzés témakörében. Jelenleg is dolgozunk egy ilyen együttműködésen, azonban ennek részleteiről még nem tudunk beszámolni.

Azt is megjegyezték, hogy a berlini példa valóban ötletes, de nem ismert a két cég közötti együttműködés háttere. És biztos, hogy egy csomó jogi dolog van a kezdeményezés mögött.

Igaz, hogy a jegyváltás és jegyellenőrzés témakörét kilőtte a BKK, de a válasza bíztatónak mondható, hogy keresik az együttműködési lehetőségeket. Tessék, itt egy példa:

Az RBN Design csapata a BKK-s üléshuzatokból készített pólókat, táskákat, sapkákat, bérlettokokat.

/Borítókép: Velvet/

Hozzászólna? Írjon nekünk Facebookon!
Megkerestük a BKK-t az Adidas és a berlini tömegközlekedés közös projektjével

A Budapesti Közlekedési Központ is keresi az együttműködési lehetőségeket.

25 · Jan 19, 2018 02:32pm Tovább a kommentekhez
Facebook Comments