A szavazásnak vége

Budapesten ma már alig találni klasszikusan kátyús, járhatatlan utakat. Erre jutottunk az empirikus tesztünkben, illetve taxisokkal konzultálva is.

Olyan utak természetesen még mindig vannak, ahol nem szívesen járunk a kocsinkkal, jellemzően ezeket gyűjtöttük össze a listánkba.

A szempontjaink a következőek voltak a beválogatáshoz:

  • az útszakasz legyen minél nagyobb forgalmú (romos állapotban lévő, senki által nem használt kis utcákat, különösen ipartelepek környékén azért könnyen találni)
  • ha a szakaszon nem lehetett az ott megengedett maximális sebességgel haladni az út állapota miatt anélkül, hogy ne veszélyeztetnénk az autónk épségét
  • ha az útszakasz veszélyesen egyenetlen volt (ezek a hibák sokszor nem látszódnak képen, csak közlekedve jönnek elő)

Minél magasabb pontszámot ad, annál rosszabbnak tartja az adott szakaszti!

Béla király út

Budapest egyik leghangulatosabb útjához vezet a Béla király út, gazdag emberek rezidenciái, meg úgy általában gazdag emberek vannak errefelé. De inkább bármilyen szabadon választott pesti utca, mint hogy a Béla király úton kelljen rendszeresen amortizálni a kocsinkat. Nem kifejezetten aknamező, de azért lehet rajta zötykölődni rendesen.

5,83

Bimbó út

Ki gondolta volna, hogy a város egyik legrosszabb állapotban lévő szakasza gyakorlatilag a Rózsadombon fut? A Bimbó út egészen változatosan bír rossz állapotú lenni. Haladni ugyan lehet rajta, de senki sem köszöni meg, annyi toldozás, foltozás, ilyen lyuk, olyan repedés és úthiba van rajta, hogy az ember simán egy két falut összekötő négyszámjegyű, gáton vezetett úton érzi magát közben, nem a budai elit központjában.

6,47

Fehérvári út

A Fehérvári út Buda egyik legforgalmasabb útja, nagyjából ugyanazokkal a problémákkal küzd, mint a pesti oldalon a Róbert Károly körút, Hungária körút, miszerint, hogy nagyon sokan járnak erre, és az emberek azt gondolják emiatt, hogy ez az általános állapot. Nem különösebben látványosan rossz a Fehérvári, de itt már tényleg borzasztó mennyiséget öltenek a foltozások miatt kialakult hepehupák.

7,40

Gábor Áron utca

A Bimbó útról, és a rózsadombi állapotokról volt már szó, de nem érdemes kihagyni a szintén a környéken futó, meglehetősen nagy forgalmú Gábor Áron utcát sem. Eleve a környéken valamit nagyon elrontottak az útépítések, közművesítések idején, mert az út rendszeresen beszakad, gyakoriak a csőtörések és hasonlók. A Gábor Áron utca nem tűnik elsőre rossznak, de aki legalább egyszer autózott már ezen, az pontosan tudja, hogy a Bimbó úti kereszteződés előtt annyira hullámos és rossz minőségű az útpálya, hogy kisebbfajta művészet megállítani rajta bármilyen autót. Itt új értelmet nyer az átcsúszni a piroson kifejezés.

5,90

Hóvirág út

Annak ellenére, hogy egyrészt az emberben él egy téves kép arról, hogy Budapest utai mennyire kátyúsak, arról is él egy ilyen kép, hogy főleg a pesti szakaszok ilyenek. Pedig a valóság nagyon nem ezt mutatja. Buda kifejezetten gazdag részein találkoztunk a legrosszabb utakkal, például a XII. kerületi Hóvirág úton, ahol nem szívesen mentünk már 40 km/h-val sem.

6,49

Kámfor utca

A XIII. kerületben találni néhány egészen rettenetes szakaszt, mondjuk pozitívum, hogy pont a Duna Pláza mögötti macskaköves részt nemrég teljesen felújították. Nem ez a helyzet viszont a Kámfor utcában, amerre elég jól lehet kerülni a délutáni csúcsban. Pontosabban jó lenne erre kerülni, mert van egy egészen durván macskaköves szakasza, ami teljesen megöli a dolgot. Itt nem érdemes 40 km/h-nál többel menni. Láttunk ugyan olyanokat, akik simán repesztettek ezen a szakaszon is, de nagyon csattogott minden, amikor végigmentek az úton.

7,94

Maglódi út/Sírkert út

A kőbányai Maglódi úton és utána a Sírkert úton annyira gyalázatos állapotban van a macskakő, hogy nagyjából 20 km/h-val közlekedik rajta mindenki, pedig nincs semmiféle korlátozótábla a környéken. Még az áruszállítással foglalkozó autók sem száguldoznak rajta, pedig az ilyeneket vezetők általában nem szokták nagyon kímélni a technikát. Ezen a listán gyakorlatilag ez az utca tudta csak valamennyire visszaadni a rossz, pesti utakba vetett hitünket.

8,29

Róbert Károly körút/Hungária körút/Könyves Kálmán körút

A fenti három utat együtt Hungária körgyűrűnek hívjuk, Budapest harmadik, egyben legnagyobb összefüggő körútja. Nem mindenhol rossz, viszont a város talán legforgalmasabb útjáról beszélünk, aminek vannak egészen gusztustalanul rossz részei. Nem is annyira a kátyúk a durvák, inkább az útegyenetlenségek, a nyomvályúk teszik pokollá az erre járók életét, és mivel rengetegen járnak erre, az ember hajlamos azt gondolni, hogy a városban ez a nagy átlag. Pedig nem, a Hungária körgyűrű egy, budapesti viszonylatban nézve kifejezetten rossz útnak számít, szerencsére a nagy átlag egyáltalán nem ilyen.

8,05

Szépvölgyi út

A Szépvölgyi út egy rettentő hosszú utca, amilyen hosszú, olyan fontos is a budai közlekedésben. Nem fogják kitalálni, ez az utca is azokhoz vezet, akik a hegyre menekültek, hogy elkerüljék a belvárosi rossz levegőt, állapotokat, meg hasonlókat. A Szépvölgyi út alsó szakasza, amerre a legtöbben járnak, még viszonylag rendben van. Viszont a felső része, amerre az igazán komoly villák vannak, a Fengyőgyöngye vendéglő körüli része, na az igazán rettenetes.

7,19

Vágány utca

Ez is egy elég nagy forgalmú, mégis elég lepukkant út, és már megint a XIII. kerületről van szó. Ez nem a kerület hibája, vagyis nem teljesen. Ez a város egyik legnagyobb kerülete, tele nagyon fontos utakkal. A Vágány utca is ilyen, a Róbert Károly körutat köti össze a Dózsa György úttal, vagyis ha valaki a belváros fele szeretne haladni a Hungária körgyűrűről, akkor erre egészen praktikus menni. Pontosabban lenne menni, ha nem lenne olyan az út minősége, amilyen. Itt sem kifejezetten a lyukakkal van a gond, hanem azzal, hogy annyira hullámos az egész, hogy gyakorlatilag pattogunk csak rajta.

7,43

Nem látja itt a személyes kedvencét?

Akkor küldje el a pontos helyszínt egy rövid indoklással a velvet(kukac)mail.velvet.hu címre, ha fotót is tud hozzá mellékelni, annak még jobban örülünk!

A cikk elkészítését a DasWeltauto támogatta.