A sztárok előszeretettel használják a különféle közösségi oldalaikat a saját népszerűsítésükre, sokan viszont rendszeresen beszámolnak a munkáikról, amit a munkákat adó cégek, stúdiók nem látnak szívesen, ezért egyre több olyan szerződési záradékról olvasni, amelyben megtiltják a hírességeknek, hogy Twitteren, Facebookon, YouTube-on vagy más internetes csatornán keresztül a munkájukról írjanak. Itthon még csak alig fedeztük fel magunknak a szolgáltatást.

Míg a világ legtöbb részén úgy tekintenek a Twitter mikroblog szolgáltatásra, mint egy, a kommunikációt alapvetően megváltoztató, új és érdekes dologra, addig Hollywoodban az egész úgy csapódik le, mint az eddigi volt talán legfenyegetőbb veszély a hollywoodi tökéletesség mázának megtörésére - számolt be róla a Defamer.

Hollywoodban egyre több stúdió dönt úgy, hogy a szerződésekbe olyan záradékokat tesznek, amelyek megtiltják a hírességeknek, hogy Facebookon, Twitteren, YouTube-on vagy bármilyen hasonló fórumon a munkájuk részleteiről nyilatkozgassanak, kikerülve a produkciókat óvó sajtósok, marketingesek és egyéb szakemberek gyűrűjét - írja a Hollywood Reporter. "Ez csak a kezdet. Hollywoodban komoly hagyománya van annak, hogy kontrollálják, ki, mit nyilatkozhat. Ez csak egy új területe a médiának, amit még nem irányítanak" - nyilatkozta a lapnak egy tehetségekkel foglalkozó ügyvéd. Más ügyvédek viszont azt mondják, a mostani rugózás kifejezetten a közösségi oldalakon fölösleges, hiszen a szerződésekben általában annyira általánosan fogalmaznak, hogy fölösleges külön pontosítani, hogy az adott tiltás a Twitterre, a Facebookra, vagy a YouTube-ra vonatkozik.

A lap cikkében rövid részletet közölnek a Disney és a Dreamworks jelenleg rendszeresített szerződéséből, amelyekben kifejezetten tiltják az információterjesztést közösségi oldalakon. A pánik oka többek között olyan jelenségeknek köszönhető, mint a korábban a Foxnak dolgozó Paula Abdul esete, aki Twitteren jelentette be, hogy távozik az American Idolból, és még részleteket is közölt a távozás okairól.

Szintén a Foxnál történt, hogy a Bones sorozatának rendezője megírta Twitteren, hogy rövid időre leálltak a forgatással. A rendező viccesen a posztja végére odaírta, hogy "Átkozott sertésinfluenza!", közben viszont David Boreanaz, a sorozat főszereplőjének influenza-gyanús tüneteit kellett kivizsgálni, ami valamiért kisebb pánikot okozott a Foxnál, mivel sokan úgy értelmezték a dolgot, hogy Boreanaz vagy a stáb valamelyik tagja H1N1-et kapott, pedig nem is.

Reklámnak több mint tökéletes

A legtöbb stúdiónál viszont azt mondják, hogy egészen addig nem korlátozzák a hírességeket az internetezésükben, amíg nem bizalmas információkról van szó. Ezzel szemben a tévétársaságok úgy látják, a jellemzően Twitteren elejtett bizalmasnak tűnő információk remek eszközei annak, hogy műsoraikkal állandóan a figyelem középpontjában maradjanak.

A világ napi hírtermelését elnézve annyi mindenképpen elmondható, hogy a hírek jelentős százaléka kapcsolódik a Twitterhez. Mostanában már azzal is hírt tud generálni valaki, ha azt mondja, nem használja a közösségi oldalakat, mint ahogy tette ezt Edward Norton, Miley Cyrus, Robert Pattinson vagy Trent Reznor is.

A Twitterben rejlő önreklámozási lehetőségek viszont több mint korlátlanok, ezért rengeteg híresség használja. A szolgáltatás egészen megállíthatatlannak tűnik, hatalmas stúdiók ide vagy oda. A twitterező celebek között vannak olyanok, akik iszonyú szerencsétlenül csinálják, de persze akadnak jó páran, akik ráéreztek az ízére. Lindsay Lohan ügyesen hívta fel magára a figyelmet Twitteren egy posztolt félmeztelen fotóval, illetve azzal, hogy magánélete tényleg szinte minden részletét megírja. Lily Allenhez hasonlóan, akitől többek között azt tudtuk meg a Twitternek köszönhetően, hogy budapesti látogatásakor gyrosozott is egyet. Jennifer Aniston exe jótékonykodásra használta a Twittert, ahol ügyesen szólította meg a TMZ munkatársait.

A két legelvetemültebb felhasználó viszont egyértelműen Ashton Kutcher és kedves neje, Demi Moore. Moore spamelés miatt ignorálta Gordon Brown feleségét, posztolt képet a hiányos fogsoráról, és úgy általában hagyja, hogy a férje nagyjából hetente hülyét csináljon belőle néhány millió ember előtt. Kutcher él is lehetőséggel. Hol punk frizurát retusál Moore-ra, hol a fenekéről készült képet posztolja.

Persze emlékezzünk meg Lenny Kravitzről is, akit igazán letilthatnának a nagy stúdiók, mert nagyjából annyit értett meg az egészből, hogy a Twitter arra jó, hogy szexi képeket posztoljon magáról.

Nálunk még csak ízlelgetik a celebek

Itthon még nem indult be az igazi Twitter-láz, sem a tévék, sem a celebek nem figyeltek fel még igazán arra, hogy mekkora ereje van egy jól üzemeltetett oldalnak. Bár vannak biztató kezdeményezések, mint például Zimány Linda a maga esetlenségével, vagy SP, aki egészen furcsa módszerét választotta a twitteres létnek. Egy legendás freeblogos blog mintájára nagyjából minden nap megírja, hogy dolgozik és fáradt.

Szintén értékelendő, hogy megvolt nagyjából az első magyar Facebookról indult balhé is, köszönhetően Tóth Verának, aki egy ártatlan status message-ben fejezte ki nemtetszését amiatt, hogy a Tv2 börtönviselt emberekkel készít főzőműsort főműsoridőben. Aztán végül nem elég, hogy az énekesnőnek bocsánatot kellett kérnie, az érintett celebek még úgy is döntöttek, hogy beperlik őt.