Az amerikai független filmes rendező, Kevin Smith, aki saját filmjeiben Csöndes Bob szűkszavú karakterét játssza, Twitter-oldalán egyáltalán nem volt szűkszavú, amikor élőben hisztizte végig, hogy leszállították egy repülőről. A rendező a hétvégén szeretett volna utazni a Southwest Airlines egyik járatval Orlandóból Burbankbe, de a kapitány túl kövérnek találta és lekísértette. Smith ezen felbőszülve a következő órákbanTwitter-oldalán intézett sorozatos kirohanásokat a légitársaság ellen: állítása szerint nem is a testképe negatív minősítése fáj neki, hanem az eljárás, amiért hagyták, hogy elfoglalja a helyét, és amikor már a poggyászát is bepakolták, utastársai előtt szólították fel, hogy távozzon a gépről.
„Hát köszi, kedves Southwest Airlines!” – kezdte ezután sorozatos sértett Twitter-kirohanásait Smith, aki ezúttal Csöndes Bob karaktere helyett inkább a szájmenéses haver, Jay szövegét vette elő, úgyhogy gyorsan el is jutott a „basszátok meg magatokat” folytatásig. Pedig először még csak a kapitányra volt pipa: „Tényleg annyira jól esett Leysath kapitánynak, hogy lezavart a gépről, amikor már beszálltunk?! Miután már a csomagom is bepakolták, ott ülök a helyemen becsatolva, rendesen lehajtott karfával?! Amikor már egy rakás körülöttem ülő sikeresen beazonosított, hogy én vagyok Csöndes Bob?! Mégis milyen repülésbiztonsági veszély jelentenék?! Agyonnyomom a mellettem ülőt?” – háborgott Smith hosszú postokon keresztül.
Szárnyakat adtak vágyainak
Egy órával később már arról tudósított, hogy „Hahó, Southwest Airlines, képzeljétek, egy másik gépeteken ülök épp, becsatolva, felszállásra készen, arra várva, mikor rángatnak ki a helyemről az utastársaim szeme láttára! Pedig még csak biztonsági öv-hosszabbító se kellett, hogy körbeérje a repülésbiztonsági veszélyt jelentő belemet!” – dicsekszik, sőt még egy fotót is posztol magáról, dokumentálva, milyen kövéren ül a gépen. Végül sikeresen landol Burbankben: "Ne aggódjatok, leszállás után kivágták a gép oldalát és kicsörlőztek" - üt még egy utolsót a légitársaságon, azt állítva, igazából nem is ideges, "a Jersey Girl jó edzés volt". A Jersey Girl Smith 2004-es filmje Jennifer Lopezzel és Ben Affleckkel a főszerepben, hírhedten nagyot bukott.
A Southwest Airlines előbb saját céges Twitter-oldalán bocsánatot kért Smithtől, majd később egy blogpostban azért a saját verzióját is ismertette, és ez kicsit eltérő. A Nem-Annyira-Csöndes Bob című írás szerint Smith - aki évek óta bevallottan és publikusan küzd túlsúlyával - a túlsúlyos utasok számára előírt dupla jegyet vette, „ahogy máskor is mindig ezen az útvonalon”, de a repülés napján megkavarta a dolgokat és úgy döntött, mégis inkább egy korábbi járattal repülne. Ilyen esetekben a légitársaság az esetleg fennmaradt szabad ülésekre tudja csak elhelyezni a soron kívüli utasokat, mivel azonban Smithnek dupla ülést kellett volna kapnia, ilyenjük pedig már nem volt, ezért szállították le.
"Ha az utas nem tudja kényelmesen lehajtani az üléseket elválasztó karfát, és részben elfoglalja a szomszédos ülést is, az a mellette ülőnek kényelmetlenséget jelent. Vészhelyzet esetén pedig időveszteséget jelenthet a gép kiürítésekor, ha az utasainkat zsúfoltan, beszorítva ültetjük le" - indokol a légitársaság közleményében, de ezzel nem tették boldoggá Smitht. "Kedves kibaszottul hülye, PR-fogyatékos, kövérgyűlölők ott a Southwestairnél: a bocsánatkérésetek egy sértő, a nyilvánosság kedvéért közzétett kamuzós szar" - reagált továbbra is<br> sértetten Smith, majd azzal fenyegetőzött, az őt ért diszkiminációt a tévében is kiteregeti. A meccs jelenleg is folyik.
Karfák közé szorított kövérek
A Southwest Airlines gyakorlata nem egyedülálló, legfeljebb annyiban, hogy míg más társaságok csak az elmúlt években vezették be ezt a szabályozást, ők már közel 30 éve így csinálják. A teljességhez egyébként hozzátartozik, hogy ha a gép nincs teljesen tele, akkor a kövér utasok leszállás után visszakapják a +1 ülésük miatti költségtöbbletet, mivel így nem mások elől foglalták el a másik ülést, a légitársaság amúgy se tudta volna azokat eladni. A társaság a kövérséget azzal határozza meg, hogy az utas le tudja-e hajtani az üléseket elválasztó karfát. Smith azt állítja, ő képes volt erre, bár azt nem tette hozzá, milyen mélyen helyezkedett el a karfa ezek után a testében. Mert nyilván nem véletlenül szokott egyébként dupla jegyet venni.